Arbetsskadad.

På tisdagar går jag hiphopkurs med min fantastiska gamla granne Elin som instruktör. Hon pratar om att det är svårt att somna om kvällarna för att hon ligger och koreograferar istället. En typisk arbetsskada hos någon som arbetar kreativt. Jag är likadan. Kan ligga och tänka på regi, eller fräcka övergångar mellan miljöer och scener. Ibland tänker jag på en specifik låt jag fastnat för och tänker hur jag skulle vilja framställa något sceniskt ackompanjerat till den låten.
Ibland har tv-reklam sin påverkan. Och eftersom jag ser en hel del på tv har denna slinga etsat sig fast och gett mig känslor jag vill klä i rörelser på en scen:

http://www.youtube.com/watch?v=4C_oHwLcivY - Jag tycker han sjunger väldigt bra. Kanske en aning opersonligt och slätstruket, men det här låten har något.

Jag har köpt en banantelefon på tradera. Minnena dras till Isabels flickrum på Sömmerskegatan. Jag tyckte den var skithäftig. Det var i samma sväng som jag klippte ett hål i Isabels sittpuff för att jag var så nyfiken på vad som var det där puffiga som fanns inuti. Jag har dock inget minne av någon utskällning, kanske var den så hård att jag förträngt eller så var dom snälla mot min barnsliga, dumdristiga nyfikenhet. Bella fyller 23 år på söndag. Kanske borde köpa en ny puff till henne?

Pubrunda med kollegor i fredags. En skönt härlig kväll. För första gången på ett tag var jag ute med människor som drack och jag tänkte inte ens på det, tills en kollega ville prata om min nykterism. Det kändes lite synd på ett sätt, för jag var helt omedveten. Hade inte skänkt alkoholen eller mitt eget ställningstagande en tanke på hela kvällen. Det hade bara varit så naturligt, alla gjorde som de ville och ingen betedde sig annorlunda eller illa på något sätt. Lite trist att hela tiden "göras" till nykteristen, istället för att bara lämna våra val osagda men inte ogjorda. Jag var inte så sugen på att debattera, jag var helt off som militant nykterist. Vilket var väldigt skönt och avslappnat. Anyhuu, vi började med indisk mat, träffade en stackars elev med sitt band på O'Learys som utbrast "Här kommer två av mina lärare.. tre.. FYRA.. FEM??!" och slutade med småstadsångest på Munken. Min nya kollega hockeyMicke fick ett telefonnummer av en inhemsk kvinna som jag kände igen. Jag skojade och sa att han borde kolla upp om hon inte redan varit runt i hans hockeylag. Några dagar efter uppgav han siffran tre och jag skrattade stort. Men jag hoppas inte det avskräcker honom, hon verkar va en söt och vettig tjej as far as I know. Go for it!
Jag trivs mycket bra i mitt kollegium och jag undrar hur det är möjligt att så många bra människor och pedagoger hamnade i samma håla på en ö i Östersjön.


    
   

Kommentarer:
Postat av: Johan Persson

Jag går ibland upp mitt i nätterna och skriver tal. Det där är nog ganska allmänmänskligt.

Postat av: Moa

Who the hell are all those new people?! :-0

2008-10-16 @ 00:06:45
URL: http://carbuncle.blogg.se/
Postat av: Peter Andersson

Gash! Småstäder! Läskigt! Kram på dig!

2008-10-16 @ 10:35:50
URL: http://nkyu.wordpress.com
Postat av: Stackars Elev

ååå herregud.. det är juh mig du menar!

2008-11-06 @ 22:05:54
URL: http://detargayattblogga.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits