Jobbångest.

Nu har jag känt av paniken att inte ha ett till jobb så jag har gjort det jag lovade mig själv att inte göra. Jag har svalt min stolthet och gått in i lärarvikariepoolen igen. Jag är en kvinna av principer så det gjorde lite vätska i tårkanalerna att ringa dit. Samtidigt vet jag att det är rätt kul ändå. Improvisera, träffa barn och ungdomar, se nya arbetsplatser... Det är när man hamnar i "hopplösa" klasser där man inte får någon som helst respekt som det är vidrigt. Annars har jag rätt goda minnen, när jag var assistent till en kille med adhd i två dagar och hans klass åkte på lantbruksbesök i Vänge och fick åka hölass och skutta bland katter och höns på hölöftet.
Jag minns att livet som lärarvikarie på högstadiet är lite som barnpassning. Man låser upp, bockar av vilka som är där, sätter igång dom i det arbete dom håller på med och tystar ner de som snackar. Ibland fick jag sätta igång en film. Jag hoppas jag känner mig tryggare i min position nu än när jag gjorde det här förra gången för 4 år sedan. Jag vill i alla fall inbilla mig det.

Men hur blir man vikarie inom äldrevården? Kan nån ge mig ett telefonnummer?

Kommentarer:
Postat av: Sarah

Ring Märit Cedergren, hon är numera chef över alla vikarier i äldreomsorgen. 263492. riktnummer antar jag att du kan :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits