The soundtrack of our lives.

Det är konstigt hur vi förknippar skeenden i livet med viss musik. Dofter med människor och händelser. Internetsidor med perioder i livet.

Daniel Powter - Bad day.
Det är lördagen 28:e maj 2005. Jag är i Göteborg för att söka Wendelsbergs Teater&Skolscen. Jag är så förberedd. Har nog aldrig varit så fokuserad som den helgen. Inte konstigt att jag kom in, raka vägen in på första försöket. Emellan intagningsproven gick jag inte och såg på teaterklassernas föreställningar eller umgicks med andra, jag låg och djupandades på Oskar Jalkeviks rum på internatet. Han hade åkt hem över helgen och lånat ut sitt rum till mig. Jag hade med mig min lilla bärbara cdspelare och lyssnade på den senast brända skivan. Daniel Powter - Bad day. Jag kände mig oövervinnerlig.

Det luktade vår och nalkande sommar. Jag gjorde alla mina auditions barfota. Och jag var verkligen där jag ville vara. Den jag ville vara.

På min gamla Lunarstormdagbok läser jag:


Nummerlapp á la Idol 2005
Lör 28 maj 2005 07:55
Nu sitter jag på Wendelsberg i väntan på frukost.
Idag kl 9 börjar mitt livs första intagningsprov.
Jag är redo och jag ska rocka röven av dom.. :D
Nej, jag är inte så kaxig, men bara lite, annars klarar man sig inte.

En monolog och en improvisationsövning.
Runt middagsdags vet jag om jag går vidare till söndag.

Well.
Nu gäller det.
Jag uppdaterar sen.


”Nr 200 går vidare...”
Mån 30 maj 2005 08:55
Yes.
Proven dag 1 gick bra, jag kände mig nöjd med min insatts och tänkte att det inte gjorde något om jag inte gick vidare, för jag hade haft så himla roligt ändå!
Det första rörelse och improvisationsprovet var svettigt som fan. Och jag gav allt. I rörelse till musik tog jag ut svängarna enormt (och fick rejäl träningsvärk i vaderna efteråt) och i samarbetsövingen tändstickan gick det också bra.
Monlogen satt som en smäck och jag var en fantastisk Portia... ;)
Min grupp, nr 4, var ett gäng sköna typer som jag hade väldigt roligt med.

Allt som allt gick 40 stycken vidare till taldramatisk inriktning, de tar in 20, 10 flicks och 10 pojks.
5 personer från grupp 4 gick vidare till dag 2.

Och jag gick vidare.
Kan fortfarande inte fatta det.

Dag 2 gick också bra. I ett impro/rörelseprov delades vi in i nya grupper och skulle göra en fysisk fåordig scen på 3-4 minuter med temat ”Kyss mig sa mamma när strömmen gick.”
Vi var en fantastisk grupp som gav allt och blev samspelta direkt.
Monologen denna dag gick också bra. Jag var en underbar Orsino i Trettondagsafton. ;)

Och nu väntas beskedet komma om två veckor eller så.
Jag kommer vara helnöjd, även om jag inte kommer in.
Men... Som vi säger här i Göteborg; VI FÅR LA SEEE!

Nu lämnar jag Landvetter flygplats och åker mot Arlanda.
Sen är det hemma som gäller.
Och teaterträning.

Jag är jävligt taggad nu.



And the winner is... IDA!
Tis 7 jun 2005 16:50
Jag kan inte greppa.
I made it. Jag kom in.
Jag ska flytta till Göteborg och gå på Wendelsbergs Teater&Skolscen!

Gaah!
Det här är helt tokigt!

FY FAN VAD JAG E BRA!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits