Hur ska man orka?

Hittade detta inlägg opublicerat, det skrevs för 1 vecka och 6 dagar sen.

Idag hade jag politisk sovmorgon. Min kropp sa "Jag gillar't!". Bror tog sig ut för att lyssna på intressant lärarseminarie med han som gör svensk politik sexigt med sin närvaro, Mr Fridolin. Jag vägde mellan dessa noga, men sömnen fick slå ögongodiset.

Hade planer på en tur i skogen, men vädret känns inte alltför lockande. Istället blir det långt bad och vindruvor.

Igår lyssnade vi på Maud. Och jag måste krypa till korset och erkänna Maud Olofsson som en av våra bästa politiska retoriker... Bortsett från hennes vansinnigt ofördelaktiga röst. Vem skriver hennes tal? Mauds actio och sätt att väcka pathos kittlar en smärre retoriknörd. Men något känns fel i hjärtat när en borgare citerar Tage Danielsson. Det kan inte hjälpas.  Och ett Almedalstal bör inte vara längre än 30 minuter. Effektiv tid.

Hur ska jag sova på kongressen? Det är en fråga som förbryllar många just nu. Ska vara lägerledare och sova i masslogi för första gången på länge. Liggunderlag känns lite för hardcore.

Hur ska man orka leva i nuet och visionera om framtiden när man inte vet var man ska sätta ner sina fötter i höst? Jag har sökt en volontärtjänst på ett cirkuskompani i England. Nu är det tid att drömma. Och kasta sig ut.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits