Jösses pojkar, omnämnd i tidningen och mina killar.

Jenny Thomasson heter en gammal vän till mig. Hon skriver lördagskrönikan i Gotlands Tidningar. Nu ska hon skriva om kvinnor på ön som gör bra saker. Jag fick bli en av de första. Jag började lipa lite. Hon är en av de ballaste brudar jag känner! http://www.helagotland.se/gt/artikel.aspx?articleid=5405266

Mot min vilja åkte jag med pappa till Ala i torsdags för att lyssna på Lasse Åbergs band Jösses pojkar och äta helgrillat lamm. Jag fick ge med mig, det var faktiskt en mycket trevlig kväll.

Roadtrip med Henrich och Kristian i fredags. Hemma hos Krille fick vi träffa hans föräldrar och hans farfars hund Linus, en beige, skelögd chiuahaha som skäller och hatar alla som inte ger honom mat. Jag blev kär. Jag blir kär i allt som är tvärtom sina förväntningar. Vi åkte mot havet, men ångrade oss och prickade några loppisar på Sudret. Till slut kom vi till Herte där jag nästan-badade, det var lite trångt bland alla maneter så jag vet inte om det räknas.

Henrich hade födelsedagsfest igår. Kvällens två highlights var Henrich kommunist-vits och jour-bandet, som helt plötsligt står i dörren och vill spela. http://www.myspace.com/riddarna - Killarna kallar sig för Riddarna och tog tillfället i akt att spela in lite musikvideomaterial. En av killarna gick jag på dagis med.


  
 
Konsert och mat i Ala.

 
Intrång på kyrkogården. Henrich är porttvakt och kastar ut Krille.

 
Lunch i Ronehamn.

 
Mys på Herte.


  
   
Fest hos Henrich. Med vits-tema och jour-band. Träffade gamla godingar och grillade.
Fast i ugn för att det ösregnade och åskade.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits