Politiken. Livet. Vad fan gör man här?

Hur förvaltar man sin tid på jorden? Hur orkar man leva alla krig man förklarar? Jag ska aldrig blir En gång är ingen gång. Och så är det så skönt att bara få svamla.

I söndags lyssnade jag på Ohlys tal men mer ofrivllig uppmärksamhet ägnades åt SD som höll i sina plakat och armarna i kors över bröstet. Till och med deras kroppspråk är fientligt och stängt. Flera neonvästade poliser drog uppmärksamheten till denna klick genom att stå runt dem. För att skydda demokratin genom att skydda en ickedemokratisk organisation? Igår blev jag lite lätt mysigt "här-ska-jag-fram"knuffad av Bert Karlsson. Idag shoppade jag till Alexander Bards röst. Inte inspelad som i Army of Lovers eller BWOhits, utan han höll i seminarie i den butik jag handlade. Min stad är full av lobbyister och dårar.

Så igår lyssnade jag och Per på vår ofrivilliga "chef". Jag kom helt ur fokus under Jan Björklunds tal när han blandade vokaler hej vilt och ut ur hans mun kom "Mona Sahlun". Jag brutalfnissar fortfarande åt det. Dessförinnan bjöd han på ordet "finanskris" och tajmade detta med att någon tömde en container med glas i byggnaden bakom. "... finanskris..." KRAAASCH! Publikfriande med ljudeffekter.

Lyssnade på Gudrun i morse. Alla borde få lyssna på denna fantastiska kvinna någon gång i sitt liv. Jag ångrar inte mina senaste två val och min röst på henne. I love her.

Hösten då? Någon som har en praktiktjänst åt mig september-oktober eller november-december? Vill göra något utomlands och komma tillbaka efter jul. Har en utbildning jag ska hålla i Uppsala första helgen i november som håller mig lite tillbaka.

Och är det någon som har en madrass att låna ut i Göteborg nästa vecka? Ska sova i masslogi men har inget att sova på...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits