Jag har min favorit.

Jag tror jag har gjort mitt val. Min favorit i finalen är Agnes. Det här är låten som gör att jag nästan springer till datorn när jag kommer hem. Längtar efter låten när jag inte har internet tillgängligt. Texten må hända är lite beige men det är något med Agnes röst och upplevelsen live och ja... Love love love. Jag gillar! Helt enkelt.

http://svtplay.se/v/1458852/melodifestivalen/agnes_-_love_love_love?sb,k105412,3,f,105412

Brorsan påpekade att jag inte skrivit om Bengt i Malmö. När vi gick med vår tunga packning mot vandrarhemmet gick vi över en bro. Där kom en unik figur på cykel. En relik är kanske ordet, från 60talet. Han heter Bengt och frågar om vi har tid ett tag. Per och jag är rätt lika i sådan här situationer, klart vi har tid för någon som vill berätta något! Bengt har lugg och långt brunt hår. Fragma pryder hans haka och tänderna såg ut att ha varit på väg att lämna honon många gånger. Bengt börjar prata om Beatles, om vi har hört dom, och sedan visar han var han en kväll när han var lite rund under fötterna lagt sig på broräcket och kunde rulla åt ena eller andra sidan. Men som tur var rullade han mot land. Han ville göra en rekonstruktion, men då utbröt jag i ett NEEJ! Vi tackade för historien och gick vidare i våra liv. Blir alltid så nyfiken på människors livshistorier när jag träffar någon som Bengt. Vem är han och vad har han för drömmar? Blev allt som han tänkt sig?

Kommentarer:
Postat av: chulii

tänk va glad bengt skulle va om han visste att du ängnat ett blgg inlägg till honom!!

2009-03-04 @ 20:41:23

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits