Summerar Skurkkakan.

Klubb Kaka är en hit. På Gotland finns ett sånt intresse att klä ut sig och bjuda på sig själv. Att byta ut en vanlig alldaglig kväll som helst på krogen mot en fantasivärld där uppladdningen kräver mer tid än sitt ordinarie pyssel med utseende och klädval. Eller, för vissa kanske det tar såhär lång tid att fixa iordning sig för utgång, men inga jag umgås med tror jag. Haha... Förmodligen.

Förfest/försmink hos Julias lillasyster Hanna, som jag efter gårkvällen måste inse att hon inte bara är just det, lillasyster Hanna, utan faktiskt en egen person. Hanna. Hon har ju blivit såå stoor, egen lägenhet och allt. Julia var med som superhet gangster, Clara som Roxie Hart, Hanna som Poison Ivy, Kija som Cruella deVille. Kija tog anställning som min personliga makeupartist och Hanna som hårstylist. Hanna borde vara med i VM i hårtupering. Jag visste inte att det gick att göra detta med mitt tjocka hår! Och Kija borde få medalj för applicering av fejkhud. Håret tuperades, sprayades, tuperades, i med vit hårspray och babypuder. Vit grundfärg i ansiktet, svart runt ögonen. På med fejkhud och måla grön/gul/brunt mögel med vattensmink. Och icke att förglömma, denna underbara uppfinning, tandsvärtan. Jag tror inte jag förstår innebörden av Less is more.

Väl på Kakan minglade man med alla dessa fantastiska skurkar... Överdrivet med Björnbusar från Kalle Anka, ett antal Poison Ivy, Catwoman och Cruella deVille, några tycken Clockwork-Alex och pirater av alla de slag, en Hitler, två CSNanställda som krävde folk på pengar (ölpengar), Pingvinen från Batman och jag kom väldigt bra överens i våra outfits och blev inofficiellt framröstade till bäst utklädda samt delade på lite tandsvärta i toalettkön, Darla från Hitta Nemo gjorde min kväll komplett!!, en hel hög med GAMEkillar som hade valt någon favoritspelskurk, Madame Mim och sjöhäxan Ursula pratade jag med några gånger under kvällen, minglade med Hades på tjejtoan, skrattade rakt ut åt en kille som var utklädd till tjej och kallade sig Transfett, häxorna från Snövit och Törnrosa var majestätiska, Svininfluensan var representerad i grisform, Lucius Malfoy och Bellatrix från Harry Potter, Sweeney Todd med Mrs Lovett, Nurse Ratched skrämde skiten ur mig... Undrar om jag glömt någon? Kommer säkert drömma mardrömmar ett tag framöver...

Kom hem 03:30 efter en häftig kväll i lilla lilla Visby. Insåg att jag inte riktigt visste hur jag skulle bli ren. Hoppade i duschen med en flaska diskmedel och balsam. Kl 04:30 och en hel del balsam, diskmedel och hår senare la jag mig, ren och lycklig.


  
Systrarna Ekengren. Julia, Clara och Hanna.
Något att vara stolta över, Göran&Tina!! :)

  
CruellaKija med cigarettmunstycket och så Beetlejuice, utan tandsvärta.

  
Beetlejuice och Cruella hänger på balkongen och låtsasröker.

   
 
Jag tackar mina sponsorer och stylister med ett trefaldigt Beetlejuice:
Beetlejuice Beetlejuice Beetlejuice!


Kommentarer:
Postat av: Johan

Haha. Fantastiskt!

Postat av: julia

hahahaha stolta föräldrar ja.... en pimp, en hora och en grön varelse?! japp :)

2009-09-06 @ 18:30:31
Postat av: Hellena

Helt awesome! Orättvist att man bor i Uppsala och inte kan vara med :(

2009-09-07 @ 14:16:20
URL: http://hellenah.blogg.se/
Postat av: poisen ivy

hehe, de va verkligen en klockren kväll! alla små skurkar samlades hemma i min lilla lya, hoppas att ingen av dem lämna något spår kavr efter sig, som tex. beetlejuice;)

tack för en skit kul kväll!

2009-09-07 @ 20:44:56

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits