Om att checka ut.

Har spenderat kvällen med att läsa elevtexter och försökt kurera bort det sista av min förkylning. Fick hoppa över musikalrepet, vilket aldrig känns bra.

Har suttit med betygen från förra kursen, suck. Att man ska behöva sätta olika bokstavskombinationer på de fina som man tycker så mycket om. G, VG, MVG. Man kommer ju ihåg hur betygskåt man själv var på gymnasiet. Jag fick för första gången fina betyg och blev beroende. Tänker på Simpsonsavsnittet när lärarna strejkar och Lisa till slut inte klarar sig längre utan sträcker fram ett papper till Marge och ber henne att betygsätta henne. GRADE MEE! Hon tar emot A:et som en heroinist efter ett efterlängtat skjut. Jag hoppas eleverna förstår att de där bokstäverna inte motsvarar den personliga utveckling de gjort.

Imorgon blir det ytterligare en dag med ESV Drama. Ett gäng ettor som börjar ta sig. Ska bli spännande att se vart det slutar.

Och imorgon åker jag till Uppsala. Sover på Arken för att på lördagen ta mig till Gävle och Sandviken med bror. Melodifestivalen. Håller tummarna för ett bra startfält. Sover hos en halvt okänd nykteristvän till Per. Åker hem och taggar för en sista heltidsvecka på skolan.

 
Malin och jag är ett bra team. Vi fick rosor och broccoli av våra elever.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits