Du är var du kommer ifrån.

När allt snurrar - gå och lägg dig. När du inte vet vad du ska göra - Gå och lägg dig. Det är oftast bättre när du vaknar. Att sova är bästa botemedlet mot det mesta.

Störd träningsvärk efter att ha börjat utarbeta uppvärmningen till kursen. Varje morgon ska det gymnastiseras! Tror några kommer bli lite chockade av det hårda fysiska arbetet.

Tycker väldigt mycket om att se var människor kommer ifrån. Bilder på föräldrar och barn tillsammans, som vittnar om vart allt har sitt ursprung. Samma blick, likadana leende, en kopia av någons näsa. Det är så häftigt att tänka att det inte alls var självklart att det skulle bli ett jag överhuvudtaget. Att jag vann det där racet i mars-april 1985. Och att jag blev ett resultat av två andra människor. Det är sjukt hur liten chansen var.

Idag blir det pulkaåkning och till kvällen bio med syskonen. Avatar, inte i 3D... Suck. Ibland saknar jag storstaden. Men det är inte särskilt ofta. Klart överlevnadsbart.

Skrev en rad sms med bäste Johan igår, han vet hur han ska få mig att må bra. Ibland undrar man hur man förtjänar så fina människor i sitt liv. Hur skulle livet se ut utan de vänner som alltid står kvar?

Och jag älskar dig för att du strålar som en supernova och lyser upp ett rum bara genom att göra entré. Och trots detta så får du inte människorna omkring dig att blekna utan istället får du dem att skina ännu starkare. Det är en ovanlig gåva. Och jag älskar att du är den enda som skrattar lika högt som jag gör. Att vara nära dig gör mitt hjärta stolt som ett lejon.

Kommentarer:
Postat av: Moa

Johan har väldigt rätt. Du tar fram det bästa hos alla bara genom din närvaro och ditt sätt att vara.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits