Fem, sex, sju, ått!

Leder uppvärmning varje dag för eleverna. Skulle passa mig att vara dansdiktator. Tycker om att ge kommandon och räkna in.

När jag kom hem från jobbet idag hade jag energi kvar. Min kollega Malin ligger nog och sover nu. Det är skönt att vi har ansvar för undervisningen varannan dag. Med min energi kände jag att jag ville träna på något sätt. Det enda Friskispasst jag hann med och kunde tänka mig att gå på låg kl 20, men jag hade energi kl 18. Så jag tog en rask timmes promenad istället. Andades. Kom ner till strandpromenaden. Det är märkligt, att stå ensam på strandpromenaden en vinterkväll. Titta till höger, inte en själ. Titta till vänster, inte där heller. Man ser inte havet för att det är så mörkt, men man hör det. Känns exklusivt att bara vara en promenad ifrån.

Gick på Atterdags och handlade tvättmedel. Jag tror på något märkligt sätt att jag har ett utseende som gör att folk inte känner igen mig, särskilt de jag inte sett på ett tag. Men visst hälsar människor, även om jag är osäker på att de känner igen mig. Jag tror att jag är mer anonym än vad jag är. Konstigt det där med självbild.

Ingefära är en ingrediens på uppgång. Det är gott till allt!


Kommentarer:
Postat av: julia

ingefära is the shiiit :)

Postat av: Moa

Kom du på det nu eller? ;-)

Skala lite och klyfta ner i en kopp med honung, på med en massa varmt vatten!

2010-01-13 @ 13:29:07
URL: http://nyfikengul.wordpress.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits