CSN är min vän.

Det är först nu jag verkligen förstår begreppet "En stor fisk i en liten pöl". Hemma var man verkligen någon. Man var Mrs Teater. Det folk kom ihåg en för. En slags identitet. Och så gick det alltid bra. Nu är man en liten fisk i ett stort hav. Det som gjorde en speciell är man helt plötsligt inte alls ensam om, utan man går med 5 klasser till som har samma intresse. Folk går runt och sjunger i stämmor, skrattar och verkar alla vara genuint goda människor.


Tanken att "jag är inte värd att gå här" har slagit mig flera gånger, men jag har knuffat bort den och hånlett åt min självömkan. Men tårarna kommer ifatt en. Fy fan. Det är rätt påfrestande att vara lite klumpig som jag är, när vi krälar på golvet, dansar jazz och gör armhävningar till förbannelse.


Jag kommer att få slita. För att ge upp nu skulle bara vara tragiskt. Men är jag verkligen mogen? Hur vet man att man är redo?


Som jag sa till Towe... När jag haft en period där jag verkligen varit på topp, inget kan stoppa mig, jag vågar och kastar mig ut, så följs det av en period där jag tvivlar, tvekar och tänker alldeles för mycket på hur jag ska vara och hur andra uppfattar mig. Man måste våga visa sig svag också, som Towe säger. Hon är så klok och full av visdom, den där Towe.


Inatt kommer mamma och pappa med mina prylar. Så det blir en plock och pysselhelg. Antingen kommer det blir väldigt skönt att ha dom här och få känna mig trygg eller så kommer det bli en smärtsam och jobbig upplevelse och så kommer jag komma på hur mycket jag saknar dom.
Vi får la se.


Igår satt jag med några nya vänner från andra linjer. Mikael, Dan, Kungen, Jonas, Linnéa, Marie och många fler. Mikael och jag hade ett väldigt givande och djupt samtal. En underbar person som tycker att "du är alldeles för lik mig". Vi kom på att vi kommer hata och älska varandra under dessa 2 år. Dan har ett fullkomligt underbart befriande skratt. Kungen kommer från "Persien, som ligger i Dalarna".  Dom kallar mig för "svärmorsdrömmen" och tycker att jag är en av de roligaste de träffat. Skrattkramp i magen varje kväll, you bet. Plus träningsvärk och blåsor. Jag och Dan har ett eget språk.


Ikväll kommer också min packning. Digitalkameran ska fram och jag ska ta bilder på min klass och andra nya vänner så ska ni få se dom som jag har så mycket roligt med.

Kommentarer:
Postat av: Per

Hmm. Rubriken antyder att du ska skriva något om CSN, men sen följer ingenting? hmm :P

2005-08-27 @ 13:09:49
Postat av: Leo

..får nog hålle med Per jag, låter lite som om det skulle komma något om snälla csn. Som för övrigt precis beviljat min ansökan. Jippi!

Jag är impad, du öppnar dig själv för andra geom att skriva blogg som du gör. Ger av dig själv och släpper in en i ditt liv. Tänkte bara sig det..

Kram!

2005-08-28 @ 00:44:02
Postat av: Towe

Vad fint du skriver om mig. Nu har jag blivit tårögd två gånger när jag läst det (tänkte att första gången berodde på hormonsvängningar el nåt). Snart kommer jag till dig!

PUSS

2005-08-28 @ 01:40:53

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits