Inget regn på min parad.

Munkbollen vanns i år av de grå munkarna. Efter en het fotbollsmatch med mycket slängningar, obscena gester och så kallad "fri insyn" bjöd Guds män oss på alltid lika uppskattad LÅG underhållning. Publiken tjuter efter olika förändringar i matchen, så som krabbfotboll, repriser (oerhört roligt) och vid dåligt uppförande be 3 Ave Maria mot publiken. Kommentator är den respekterade Påven, som ofta säger rätt saker vid rätt tillfälle, styr upp matchen och ibland delar ut ett halvt mål pga tråkig målgest.

 

Igårkväll var jag på Mysteriespelet. Kampen mellan det goda och den onda i S:t Nikolai ruin. Ett mäktigt skådespel som går igenom de 7 dödssynderna. Små barn som spelar röda och svarta djävlar springer mellan ens ben, sätter sig i ens knä och fräser åt en. Jag känner Frossaren. Han är sjukt äcklig hela veckan. Går runt i ett par skinnkalsonger, huva, löständer och daskar tyska turister med sin purjolök. Förra året pussade han mig, efter han hade frossat fet kyckling. Uääääh. Min kompis Linnea är riktigt rädd för honom. Hon får panik så fort han närmar sig. Han satte sig i hennes knä förra året och hon slog iväg honom av ren och skär överlevnadsinstinkt.

Mina gycklartjejer dansade magdans också. Dom är fantastiska! Så jäkla snygga och så bevågade. De tog verkligen ut sig igår och gav allt. Jag satt och njöt. Det gjorde nog alla med tycke för vackra kvinnor som visar mycket mage och skakar sina pengabälten. Rassel rassel.

 

Idag är det nypremiär för Eldsagan. Jag tittar ut genom fönstret och suckar. Regn. Regn regn regn. Om det regnar för mycket ikväll måste vi ställa in. Det skulle vara förfärligt tråkigt. Men om det är det vädergudarna vill... Ska nog hitta några medeltida riter som gör dom som styr vädret på gott humör.

 

I morse kl 06:55 ringde det på min dörr. Då kom Fredrik hem. Han hade inte hittat hit och somnat under en tall i min skog. Vaknat av att han var sjöblöt in i benmärgen. Det finns bara en som kan göa nåt sånt. Nu ligger han och sover sött på min soffa. Ska låta honom sova så länge som möjligt.

 

Hoppas på uppehåll i regnvädret ikväll. Snääälla... Jag tycker att jag förtjänar det. Men om ni där uppe inte tycker det så vill jag ha en skriftlig rapport på vad jag gjort fel och kunnat göra annorlunda. Amen.


Kommentarer:
Postat av: chuliii

Jag är ruskigt rädd för den så kallade frossaren jag me - hemsk människa (el djur?)...
Klart han där uppe inte tycker du gjort nå dumt - de e bara de att du umgås me mig...och de kanske han inte gillar. eller?
lycka till ikväll.
i will b there 4 u!

2005-08-09 @ 13:01:21
Postat av: carbuncle

Men hur gick det med teatern då? Här i Sthlm var det iaf underbart väder, hoppas ni fick det på ön med!

2005-08-10 @ 01:16:53

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits