Om en vecka.

Om en vecka har jag och Oscar flyttat in på vårt rum på Wendelsbergs folkhögskola. Förmodligen hänger vi och kanske äter nån form utav middag just nu, om en vecka. Imorgon måndag börjar skolan, om en vecka. Jag kan fortfarande inte förstå att dom ville ha lilla mig, att jag var så bra. Att jag var tillräckligt bra. Att jag kom in. Varför kom jag in? Vad såg dom hos mig som dom ville ha? Någonting var det, för om en vecka börjar äventyret. Jag ska bli teaterpedagog och lära mig mer som skådespelare.

Och jag ska aldrig tvivla på mig själv.

 

Imorgon börjar Junis teaterkollo. En veckas tillvaro runt barn med enorm fantasi och ständig lust till lek. Världens bästa jobb. Men jag är rätt sliten nu. På lördag är det Stockholm och teaterkommittémöte plus middag och dansföreställning som gäller. Söndag - flyg till Göteborg.

 

Vår bästa tid är nu.


Kommentarer:
Postat av: Erik

Varför skriver du med kursiv text? Det är svårt att läsa.

Postat av: chuliii

instämmer- snyggt men jobbigt...
och varför reklam mitt i min favvo tjejs blogg???

2005-08-15 @ 15:21:00
Postat av: En annan Erik

Oj, oj, nu är det nära ja. Jag börjar också bli rejält nervös. Trots att jag egentligen inte tycker att det är så dramatiskt. Eller så tycker jag väl det...

Vi kanske flyger med samma plan? Åker vid 14-tiden från Arlanda.

2005-08-15 @ 16:55:46
URL: http://ewiklund.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits