Sanningar.

Sanningar om Ida och hennes vardag, två månader på anstalten Wendelsberg.

1) Jag har inte gått ner i vikt som lovat, utan har istället börjat få muskler och kan inte knäppa majoriteten av mina byxor. En mage som aldrig har tränats förr blir lätt svullen då den angrips 3 dagar i veckan.

2) När det blåser ute blåser det in löv i mitt oftast öppna fönster. Det är vackert. Ibland landar löven på golvet. Jag vill inte plocka bort dom.

3) Mannen i rummet ovanför har vackra ögon. Min röda-lappar-i-postfacket-aktion fortskrider, har även avencerat till att sätta upp en röd lapp på hans anslagstavla utanför hans dörr. (En röst inom mig skriker STALKER!, men riktigt så illa är det ju inte.)

4) Längtar hem. Imorgon smäller det. Åker samma flyg som den grovt frispråkiga prinsessan Johanna i Show1. Vi ska försöka oss på det kanske inte så originella, men ändå... 10.000 meters klubben. Och på flyget från Stockholm till Visby åker jag med min stora bror.

5) Ikväll har Junis spökläger. Jag är ansvarig för spökvandringen. Nu ska jag planera det sista, gå vandringen en gång och hitta kläder. Nu ska det skrämmas Junisar... moahaha!

6) Livet e gôtt, världen är stor.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits