En lång fredag.

Vaknade behagligt denna morgon och fick en impuls att läsa mitt manus. Tog upp det och läste nån sida, ända tills två svarta ben letade sig över kanten. Jag blev så chockad eftersom jag hade skonat en åttabent vän i badkaret innan jag gick och la mig (vilket mamma sen bestämde en dejt mellan denne och en rullad tidning när jag gått därifrån) så jag kastade manuset över rummet, rakt på min klädhög på golvet. Smart Ida. Gick upp, sådär motvilligt med träningsvärk, och började sortera kläder. Hittade spindeln till slut under mitt överkast. Jag eskorterade den lilla till vad jag tänkte skulle vara min mammas sovrumsfönster, men jag tappade honom och han försvann fort under en låda. Nu bor han hos mamma. Moahaha.

Idag ska vi ut till familjen Scheller som flyttat till Bro. Där ska jag klappa hästar, hundar och min blivande man Erik, som tydligen råkat ut för en bilolycka på ett träningsläger i Portugal. Får helt enkelt göra min plikt som eventuell hustru och laga kyckligsoppa eller vad det nu är dom brukar göra i amerikanska filmer.

Piss-regn... Jag sa sol! SOL, ska det vara så svårt?!
Inget spring idag, skitväder och så har jag lite ont i knäna. Gått ut lite för hårt. Men situps ska väl gå.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits