Flamsa bort en lördagkväll.

Såhär lite pengar som jag har på mitt konto har jag inte haft på länge. I can do it. I can do it.

Jag är sämst i världen på att deppa. Även när jag går in för det så sitter jag och flinar efter tio minuter. It's a curse and it's a blessing.

Det känns lite som att ha FF när Carmen och Alex är borta. Haha. Mamma och pappa.

Ibland känner jag att jag är någon speciell. Att jag ska bli något utöver det vanliga. Utföra stordåd.

Basketträning en timme. Shoot som hoops och kuta runt i gympasalen med Jay-Z som skanderar "If you're havin' girlproblems I feel bad for you son, I got 99 problems but the bitch aint one!"

Jag är lite rädd för mig själv, mitt emetionellt störda psyko. Moahaha. Fan.

Nä. Nu skulle det passa bra med lite inlagd mango. Och det ska ske nu! Men NEJ, jag har ingen konservöppnare!
F-J-O-L-L-A, F-J-O-L-L-A, F-J-O-L-L-A, Ida är en FJOLLA!
Jag får väl tugga upp plåten.

*springer ut*

Jag träffade en snäll granne som ägde en konservöppnare. Förväntansfull tillbaka till rummet med burk och öppnare. Tog upp en bit inlagd mango och åt...
BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!
Dricker vatten, spottar, gurglar, vrålar, borstar tungan, äter massa godis för att få bort smaken.

Kul lördag kväll. Verkligen.


fetnöjd
En av dom bättre dagarna i det som kallas livet.
Så grymt nöjd.
Pa öin.


Kommentarer:
Postat av: andreas mattsson

Ida!
Jag tror du fortfarande minns mig. Hittade din blogg och kom på att det är din pappa som skriker på mig i GT:s telefonledningar när jag inte svarar i min telefon. Med andra ord: jag har hamnat på Gotland i tre veckor för praktik på GT.

Och du är någon helt annanstans i Sverige. Eller hur? Teater var det?
/andreas.

Postat av: andreas mattsson

Ja, och solen skiner över Gotland med. Fast det kanske är en smärre skräll. Jag blir kvar i Lund i minst ett år till, det är så lång journalistutbildningen är. Sedan vet jag ingenting. Fast jag vill nog stanna ett tag till, klimatet är bra, folk pratar skånska och Danmark ligger nära.

Skådespelar/teaterpedagog alltså. Vart tar du vägen sen tror du?

2006-04-23 @ 11:14:21
URL: http://knegof.blogg.se
Postat av: andreas mattsson

Jag vet inte, men jag har nån slags hatkärlek till Danmark. De är ganska knepiga, har legaliserat prostitution och ogillar invandrare, men samtidigt så är de ganska roliga, har röd korv och pratar fint. Dessutom händer det ibland saker i Köpenhamn som är intressanta (typ band kommer på besök) och då kan man åka över på 40 minuter.

Är inte lika säker som du på att jag kommer tillbaka hit permanent. Jag gillar den andra sidan av havet, som du kanske märkt av min blogg. Har till och från varit härifrån så länge att det börjar kännas konstigt att vara "hemma".

Vad är det som finns i Uppsala?

2006-04-23 @ 17:47:51
URL: http://knegof.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits