Förlåt mina fans!

Förlåt förlåt mina älskade fans, jag har inte bloggat på ett tag. Datorer och internet har inte varit av högsta prio just nu då det har hänt så himla mycket. Så jag har inte hunnit läsa mina favoriter heller.

Etyderna har börjat! Jag och Rickard regisserar Patricia och Sandra i Skåd1 i en etyd ur en pjäs som heter Red och är skriven av Anna Reynolds och handlar om två kvinnor i en fängelsecell. Skönt att få berätta det nu då vi försökt hålla det hemlig för våra elever ända tills starten. Och de verkar nöjda med oss som regissörer och allsmäktiga.
Sökte på manusförfattaren Anna Reynolds. Hon var 17 år när hon slog ihjäl sin mamma med en hammare och åkte in på livstid. Hon släpptes efter två år då man i en ny rättslig prövning kom fram till att hon agerade utifrån premenstruella störningar. Pjäsen blev genast mer intressant.

Adam var här i helgen. Vi var och såg Romeo och Julia på Pustervik. Med clowner. Gruppen heter 123 Schtunk. Jag säger bara - Alla som befinner sig i Göteborg på onsdag till söndag - GÅ OCH SE!! Helt vansinnigt bra improvisatörer och publikfriare. Skrattattack kontra Shakespears mest kända verk.

Idag såg vi RENT med Sarah. Och jag blev återigen övertygad om att det är den bästa filmen som finns!

Nu ska jag nog kolla över planeringen inför imorgon och läsa manus. Eller så sjunger jag lite.
Kanske låtarna från RENT... ; )


ladyinred
En härlig bild från mitt barnkalas. Jag och Linnea. Som det ska va när det är kalas.
Och röd frotte ska det va när det är födelsedag!

Kommentarer:
Postat av: carbuncle

Nu får du skriva minst två inlägg per dag för att gottgöra! ;-)

Postat av: uls

Filip är en kille i växjö :P vet inte vad som kan sägas mer...

Yeah det är bra med digitalkamera har jag kommit underfull med ;P

2006-12-14 @ 19:32:05
URL: http://browneyedgirl.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits