Jul, jul, strålande juuul...

Hemmaplan. Tusen saker att berätta. Ju längre jag drar mig för att berätta vad som händer så samlar jag på mig ännu mer händelser. Dags att börja.

Julen var mysig. Mamma, pappa, Per, mommo&uffan och så jag. Insåg att jag kan hoppa Kalle, men att det finns vissa klipp som är oslagbara. Lady&Luffsen är ett sådant. Det ÄR lika kul varje år, däremot pallar jag inte mer tråkFerdinand och Piff&Puff - dom är så dumma mot Pluto!! Dock är Karl-Bertil omistligt!!!!
Rolig julklappsutdelning, pappa var tomte för första gången på flera år. Han sparade strategiskt alla sina paket till sist, den jäveln.. :D Skörden bestod av pengar till en ny digitalkamera, Lady&Luffsen, Lilla Sjöjungfrun, The Producers, Notre Dame de Parismusikalen (jag fullkomligt skrek rakt ut när jag öppnade paketet från mon frere Per), en Disneybok, Nostalgiboken, en biljett till valfri föreställning på Upsala Stadsteater, tre par stövlar i blått, rosa och svart som jag fyndade på en reahylla i stan (skor som jag ALDRIG skulle låta någon köpa om de inte var kalasbilliga). Riktiga schlagerpjuck för utklädnad!
Just ja, jag var också tomte! Sprang in en sväng till Linnea, sedan åkte jag till två barn som listat ut att pappa brukar vara tomte - så nu lurade vi dom allt, sen gick jag en kortis till Julia också.

Juldagen inleddes med frukost hos Wahlgrens på Slottbacken. Farbror Keno och Faster Ingrid "Leilu", Markus&Ella, Mattias&Anneli och Matilda hade sina barn med sig. Herman, Hampus, Harry, Lucas och Stina. Äntligen är jag inte den senast födda tjejen i släkten! Stina är en månad och alldeles fantastisk.
Efter gröt, julmust och sugrörstävlingar åkte Wahlgrens på Terra Nova hem till sig och såg på Leif. 
Runt 21 var det dags att åka hem till Bella och träffa alla brudarna. Vi satt hos henne ett tag sen gick vi ner till Munkkällaren där det var fet kö. Där träffade jag vackraste Jenny med vackraste magen. Höll om Pingu och magen i ett fast grepp och fick träffa på Pappan. Stod i kö i 40 min och när det var vår tur så pratade jag med någon som stog utanför stängslet och hörde inte när vakten sa till mig. Han skrek på mig på härligaste gotländskan - ÖÖÖJ!! flertalet gånger - ruskigt aggresivt mottagande - lite skraj och chockad gick jag in. Garderoben var full. Gaah. Trångt som fan. Fulla gotlänningar över jul är inte kul.
Träffade massa gamla polare som inte kände igen mig. Deras reaktioner skulle ha filmats. En konstig blick som löstes upp i ett "NÄMEN, IIDAA?!". Mycket underhållande.
Jaja. Porrdansade lite med Elena i nån timme. När klockan var 01:30 hittade jag tillbaka till Matilda, Linnea och Isabel och vi gick hem till Isabel och chillade lite. Där pratade vi en massa bra saker och till slut kom Bellas pojkvän John hem. Han hade med sig min stora gymnasiecrush. Tidigare när jag träffat honom har jag blivit spänd och lite obekväm. Allt det var borta nu. Jag kunde hoppa upp ur soffan och krama om honom och sitta och snacka skit och skratta. Det var befriande. När jag skulle gå kramade jag om honom igen och han undrade om Adam kom hit över nyår och undrade om vi ville ses något. Förut har jag varit obekväm med tanken att ens ha dom i samma rum (dock känner dom varandra långt innan jag träffade Adam..) men det kändes bekvämt! En skön avslutning på kvällen blev att jag fick ringa hem till mamma kl 03 för att det inte gick att få tag i en taxi.. Ehum.. Men hon verkade glad ändå. Jag är ju inte hemma så ofta.

Adam ja. Vi pratar på telefon, länge och utan pissmottagning på telefon. Det är härligt. I bakgrunden hör jag ibland hans fågel. Det känns mysigt när han pratar med Fenix där borta i Gävle. På fredagnatt kommer han hit och så åker han och jag båten lördagen 6/1 till Oskarshamn och sen buss till Växjö tillsammans. Kvalitetstid kallar vi det.

Lite mellandagsrea har hunnits med. Två tröjor på sovavdelningen på HM. Ssssh, no one can tell...
En liten grön handväska som inte var på rea. Typiskt en sån grej jag aldrig handlar annars. Lite tråkiga nödvändigheter som toffsar, hårnålar, wax, hårspray, mousse och trosor. (Behöver jag publicera såna detaljer? For real?) Letat digitalkameror men utan framgång. Vill ha en likadan som jag redan har fast ny.
Funderar också seriöst på att skita i att spara mitt långa toviga hår och dess äkta kulör till vårens roller och göra som jag vill - Klippa och färga! LUGG LUGG LUGG! Den som lever får se. Jag blir lätt uttråkad.

coolsanta
Santa with Santas big helper a.k.a pappa Rolf.

santababy
Santa with Santa Baby Matilda.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Fullt upp du :)

Hur tar du dig från växjö till gbg den 6e? mamsi och jag ska nämligen bila upp då..

2006-12-27 @ 20:51:34
Postat av: Ulrika

på nåt sätt lyckades namnet o bloggaddressen försvinna men det är ulrika som skriver om du inte räknat ut det ^^

Postat av: ulrika

Som det ser ut nu så kommer jag inte till nyår :(
Det hade varit roligt men eftersom unf-bidragen inte kom innan jul har jag inte ett öre så det är rätt kört.. dammit.

2006-12-28 @ 16:58:04
URL: http://browneyedgirl.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits