Tjejsnack.

Mina kusiner heter Mattias, Markus, Magnus och Matilda. Markus barn heter Herman och Harry.
Idag fyller Mattias barn Hampus år. Grattis lilla Stålis! Hampus fick en lillebror nyligen, men pappa Mattias (also min gudfar) tänker inte fortsätta trenden med bokstaven H.
Detta även fast jag skickade ett sms fyllt med tänkbara trendiga pojknamn på H jag kom på en bussresa in till Göteborg från Mölnlycke:
Henry Henrik Henning Helmut Hans Hannes Hagbard Hilding Håkan Hektor  Hardy
- Hannibal.
Men nä. Ingen verkade stämma. Det ska bli en Rasmus, Lukas eller Pontus. Tss.
När ska flickorna komma i vår släkt? Jag är den senast födda. Sååååå -85!

Igår samlades en stor del av mitt tjejgäng och åt glass och pratade i vårt kök. Det är kul för mig att ibland få lyssna på saker jag aldrig pratar om annars, så som kläder. Och så kläder... Och skor... Och beskrivande av nyårsoutfiten från topp till tå. My girls are well dressed. Jag har inte samma energi till det. Julia jobbar på VeroModa och är duktig på kläder. Elena pluggar förberedande för Carl Malmsten (möbeldesign) i Stockholm. Emma pluggar förberedande för vad som helst i designväg i Stockholm. Hon har alltid varit inne på inredning men nu verkar det finnas dörrar öppna för andra områden. Jessica vet jag inte vart hon tagit vägen. Linnea är i Boston som aupair och har träffat kärleken i en tysk (?). Maria, som kommit hem från HongKong och pojkvännens släkt nyligen, pluggar förpackningsdesign på Nackademin. Isabel reser i Thailand med sin pojkvän. När de kommer hem ska de starta eget.
Vi börjar bli vuxna flickor. Can you see it happening?
Minnena. Högstadiespexet, uppträdde för fullsatta aulor, linedancade in som pausunderhållning på Obs cup och lite överallt, reste till Rhodos och ägde bargatan, Jag vill vara din Margareta... Vi har alltid haft showen.


girls
Ida, Julia, Emma och Elena.

Kommentarer:
Postat av: Leno

Yes I have! Jag följer i dina fotsteg så att säga! E du tillbaka i GBG nu eller? kram

2006-01-05 @ 14:19:18

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits