Tyskland - Grekland i filosofi.

Haha. Varför inte bara lägga ner alla försök till humor idag? Monty Python  har redan gjort allt det bästa! I kvällens program (Monty Python i Hollywood, en liveversion av väl valda sketcher) fick jag många gapflabb, ni vet, sådär så det bara bubblar i en. Så som Tyskland - Grekland matchen - i filosofi. Eller Köp ett gräl - 5 minuter för 1 pund. Eller Funnywalk... Oh my lord vad John Cleese är rolig! Och Eric Idle, Michael Palin, Terry Gilliam, Graham Chapman, Terry Jones...
Jag är nog lite kär i Eric Idle, men när han var ung menar jag. Han var stilig då.

Customer: This isn't an argument! It's just contradiction!
Professional Arguer: No, it isn't!
Customer: Yes it is!
Professional Arguer: No, no, no!
Customer: It is!
Professional Arguer: No, it isn't!
Customer: Yes it is! An argument is an intellectual process! It isn't just contradiction!
Professional Arguer: Look, if I'm to argue with you, I have to take up a contracitary position!
Customer: Yes, but it's not just saying "No it isn't!"
Professional Arguer: Yes, it is!
Customer: No, it isn't!


Hmm. Man får för sig konstiga saker då man inte kan sova på nätterna... Jag har vid det här laget läst alla mina diktsamlingar från högstadiet (och vad jag har skrattat), läst ut senaste Harry Potter (alla börjar hångla, helt oprovocerat!), skrivit ner tre uttryck min mamma använder, tränat bibeltexten, läst en kokbok (man blir ju inte mindre hungrig av det precis), läst några sidor i Körkortsboken, läst om Commedia dell'arte i Teaterhistorieboken, snurrat mitt hår i evigheter (ni som känner mig vet hur jag brukar sitta när jag tänker) och tänkt, tänkt, tänkt...
Nu tänkte jag gå och sätta igång med någon av ovanstående aktiviteter, för jag tänkte gå till sängs.

Kommentarer:
Postat av: jenny

Haj! senaste harry potterboken? Skönt att höra att du läser sånt också... =) (eller rättare sagt skönt att höra att fler 20 åringar än jag läser dem) Tyckte den var jättebra, en av de bättre. Men å så arg jag blev på slutet! =) kramilur


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits