Tillbaka i 11bitarsklassen.

När jag har ätit sushi de senaste gångerna har jag knappt orkat 8 supersushibitar, vilket inte är likt mig som brukar toppa med det dubbla. Idag åkte jag in till stan endast i syfte att köpa denna förträffliga rätt. Det var helt klart värt det. Satt ute på klippan och åt med en Hampus som stönade tillfredsställt till varje tugga.
I stan var det drag vid Kopparmärra/Kungssportsplatsen, där stog en trumensemble och lirade. Och jag slogs av hur den svenska stelheten inte försvunnit. Ledaren för ensemblen försökte få igång folket som tittade, genom att klappa takten. Jag och två till klappade av 30 pers. Jag menar, HALLÅ! Jag "förstår" att folk inte dansar, men klappa takten? STELT och TRIST, svenska folket! En annan dansade loss med en gammal tant, och jag menar gammal. En späd liten tant man inte trodde skulle röra sig ett steg i onödan rockade röv till snabba trumtakter och dånande slagverk. Göteborg är fint.

Teaterfestival, ja. Det var intenstivt. Kom till Tollare runt lunch på fredagen för att bygga upp scenen, byggde fel i två timmar, byggde rätt två timmar, vilade en timme och sen var det full rulle. Hela helgen. Det var himla kul att få träffa Visbybarnen igen och brorsan. Undrar hur många år till jag kommer hålla på? Det känns som om jag alltid kommer vara där när det är festival. Undrar om mina barn kommer bli Junisar? : )

Har börjat lyssna på bidragen inför Eurovision. Jag fetdiggar Armenien! :D En kille med fult skägg och dåligt uttalad engelska vars låt sätter sig på hjärnan, som en schlager ska göra. Svänger!
Samma med Belgien, svänger! Och Albanien är också en gullig sak!
JAG ÄLSKAR EUROPEISK SCHLAGER-ETNO!
Återkommer med lite mer omdömen om jag orkar och vill. Nu ska jag hänga tvätt. Imorgon har jag sovmorgon till 17:30. Sen har vi scentid kl 23:00-01:00. Nattuggla, jag? HA! Mycket Coca Cola blir det...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits