Imperium, check.

Oh boy. SP3 Kultur på förmiddagen. Ett skönt gäng som jag belönats med att ha haft lektion för tidigare år och vissa även i estetisk verksamhet när de gick i ettan. Och med min gamla mentor Björn.
Vi gjorde lekar och snabbtänkta övningar. Jag fick årets bästa komplimang i en övning som heter Associationspistolen. Det går ut på att en person blir "skjuten" med ord som han eller hon ska associera på. Det absolut första man tänker när man hör ordet ska man säga.
En manlig elev, som för övrigt är väldigt lik Adam - lång, smal och pianoguru, blev skjuten med ordet  "Ida" och svara med "Snygg". Den satt jävligt bra kan jag lova! Oh yeah, Bekräftelsepistolen borde den heta!

Andra passet var med SP1, ett högljutt gäng på 36 pers(!). Det blev inte mycket teater där, bara lekar och sånt som också behövs. Jag kände igen en av killarna och tänkte; Det måste vara lillebror till en kille som gick i min klass... Då gjorde vi en övning som heter Alla som... som går ut på att man byter stol om man håller med om ett påstående, exempelvis Alla som har syskon byter stol.
Jag sa då: Alla som bor i Alva byter stol. Han var den enda som flyttade på sig. Då frågade jag:
- Ar diu ein AHLSTEN diu??
- Jao..
- Då kennar ja din brorsa Henka!
Så var ribban satt. Jag var tvungen att fråga vilka som hade syskon som hade gått eller går på Donnergymnasiet. Jag frågade en tjej vad hennes syskon hette. Som resulterade i en brakapplåd.
Tjej - Lind, Mikael och Helena.
Ida - Jahaaa.. dom festade jag med i somras!!
Ahlsten frågar lite finurligt:
- Jaha, vad gjorde nii dåå?
Utan att riktigt tänka mig för sa jag på mycket skämt:
- Samma sak som jag och din brorsa brukade göra!
Det blev dödstyst i en sekund. Sen bröt hela klassen ut i ett jubel och applåderna dånade i mer än en minut. Haha! Jag tänkte mig verkligen inte för men det blev hur kul som helst.
OBS! Jag har INTE gjort något otukt med Henrik! Det var bara en sådan klockren replik att säga just då.
Ahlsten den yngre blev helt speachless.

På eftermiddagen satt jag i möte med rektor Mattias. Vi planerar min framtid. På Donnergymnasiet.
Allt blev så verkligt när jag satt där. Min vision har ju hittills mest varit en dröm och mycket fantasi.
Men nu är det kanske på väg. Man vet aldrig vad som händer. 
Och jag kommer få jobba hårt, men älska varje sekund.

Gotland. Mitt hjärta vilar här.

Kommentarer:
Postat av: carbuncle

Du kommer att bli en legend... det där kommer att bli en vandringssägen i flera år efteråt


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits