En dag att andas på.

Efter kvällsrepet sent igår insåg jag att jag är kvinna, inte maskin. Därför stannade jag hemma idag. När det är som mest att göra på skolan. För att andas och njuta. Sitter i mittenrummet och kollar internet. Har plockat ur alla mina grejer från hallen och börjat få ordning. Kliver in i alla rummen och känner - Är det här jag vill bo? Alla rum har för och nackdelar. Mest för... : )
Vill jag bo i det röda rummet, med valvet till port och de syndigt röda väggarna? Jag inbillar mig att Julia är sugen på det rummet där hon ska leva singellivets syndiga dagar.. Moahahaha! : P
Eller mittenrummet, det största - la grande - med sofforna och de lila väggarna?
Känner nog ändå mest för det grå rummet längst in, det är det minsta och jag är förtjust i det på något sätt.
 
Läser annonser på blocket titt som tätt. Det kommer inte vara svårt att få en tredje person i denna fräscha och centrala lägenhet. Vi väntar bara på besked ifrån en kille i showklassen. Han äger den största Disneycollection jag sett. Så vi hoppas väl lite lätt på honom... : ) Annars är det nog meningen att vi ska ha en tjej, eftersom det verkar skita sig med killar till den här lägenheten. Vi får se.


Jag adressändrar inte, hämtar min post på skolan istället. Så det är fortfarande Wendelsbergs folkhögskola som gäller. Men jag sover på Ranängsgatan. Hållplats: Svingeln. Där bor jag.


Mitt liv är inte speciellt tråkigt nu. På gott och ont. Det galnaste åkturen hitills kan man säga. Men vågar man inte så vinner man inte. Så sant som det är sagt. Visst längtade jag efter tryggheten på skolan ett tag och kommer nog göra det ett litet tag till. Men sicket äventyr jag får uppleva! Jag som alltid satsat på det enkla och lätta här i livet. Alltid tagit genvägar och glidit på räkmacka. Haft saker och ting så lätt för mig.  

Snart åker vi till Nice också. Jisses. Måste ringa hem och be mamma att ta med sig lite kläder som jag kan göra till karaktärskläder. Klippa och skita ner. Vi ska vara groteska gycklare på Nice gator.


valvet
Ida har samlat tusen vuxenpoäng koncentrerat på några dagar.

Kommentarer:
Postat av: julia

Å ja läääängtar!
Snart är de vi 2 och en till ... bara de e ju lite spännande :)
lots of kanelbullar på kanelbullensdag ;)

Postat av: Ulrika

Damn! Det ser verkligen helmysigt ut ;D

2006-10-07 @ 21:57:23
URL: http://browneyedgirl.blogg.se
Postat av: Robert

Vilket valv!

2006-10-09 @ 22:04:57
URL: http://damberg.blogg.se
Postat av: carbuncle

Jag kanske också blir sambo inom ett tag =) På bekostand av Arken, vi får se vad som händer med mig...

2006-10-10 @ 23:21:37
URL: http://carbuncle.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits