Svenska ord.

Igår gjorde jag massa nyttiga ärenden på skolan och i stan. Köpte jongleringsbollar, batterier, hämtade bouffonkläder på skolan, skumgummi, rep, säkerhetsnålar (ja, det kommer bli mycket spännande att se hur resultatet blir)... Tog även ett schlagerkommittéfoto till skolkatalogen. Jag och Niklas i Skåd1 gjorde en mycket rolig arrangerad bild. Han har en lapp där det står "Kom igen, Främling är mycket bättre än Fångad av en stormvind!" och ser vädjande ut - jag ser ut att vara helt galet förbannad med hysterisk blick och visande av tänder.
På skolan stog Jespers dörr öppen så jag smet in. Han la in Raymond&Marias nya platta i min mp3.
Nu går den på repeat. Om ni ska lyssna på någon låt därifrån så lyssna på Dikter på fel sätt.
Vår svenska samtid i vackra stämmor och enkla melodier.

På kvällen fick jag ryck och drog ut på stan, till Meeths där UNF hade en poesiafton. För första gången fick jag se och höra och njuta av Emil Jensen. Vilken kille!

Idag kommer Julia. Hon sitter nu i en bil i Småland tror jag, på väg.
Jag packar. För ännu ett äventyr.
Nu chattar jag med Victoria. Hon och några till ska ta tåg till Italien i helgen. Från Nice då. Det låter ju alldeles underbart! I'm on! Undrar hur långt det är till Rom...? : )

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits