Se, jag flyger själv.

Om dagen igår var jobbig och ett helvete emellanåt? Svar ja. Jag ringde Adam och pratade glatt kl 11:50 för att ringa upp och störtlipa kl 12:05. Det här är svårt och väldigt påfrestande för själen.

Men dagen fortgick, stundtals raserade mitt ansikte ihop till ett skrynkla som höll på att börja läcka, men gjorde det inte offentligt, till exempel när jag satt på tidningen och skrev klart mitt reportage. Jag måste sett ut som om jag svalt en citron i någon sekund för att sedan se fullt normal ut och inte fullt så hjärtekrossad. Redaktören var nöjd med mitt arbete och jag kommer få en liten slant i pröjs. Pappa fnyste när han fick veta vad jag tjänade, nåt i stil med "dei är va ja har om dan dei"...

Igår gick min telefon varm. Det var samma effektiva ringande som om jag skulle fått barn eller nåt. Tack alla vänner som hört av sig. Era uppskattande och vänliga ord betyder mycket. Det där med att göra slut, det gör mer ont ju äldre man blir upplever jag det som. Igår åt jag ett ägg och en och en halv korv. Efter så mycket mat mådde jag illa och jag vill ju behålla det så jag tog det lugnt med mer föda. Tills slut på kvällen, efter lite snurrande i skallen,  stekte pappa upp lite härligt kyyt (kött) som jag fick i mig lite av. Han var väldigt gullig mot mig igår, då jag hängde till största delen på hans arbetsplats. Och då tänkte jag, det är kärlek det. Man kommer nog aldrig uppleva större kärlek än till det lilla livet man skapar.  Åh fan, nu blev jag lipig igen!! : )

Efter pappas jobb, som jag hade cyklat till i en förbannat elak och feltajmad motvind i mitt liv, fick jag medvind på vägen hem och svisch! så var jag vid IOGT-NTOlokalen - Vita Huset. Där trodde jag att jag skulle ha junisar mellan 17-19. Men dom hade redan varit där och hämtat sina manus och åkt hem. Så jag blev ombedd att hjälpa till i en annan junisgrupp som redan hade börjat. Pedagogiskt riktigt hatar jag att bara "hoppa in" i ett redan startat pass, och tackade nej. Till slut smög jag ner och fick hålla ett eget pass med dom. I början tänkte jag "fan, jag är inte stabil till sån här spontanitet just nu, jag kommer börja gråta" men efter två övningar löste dom upp sig och började släppa loss (vilket var deras stora problem). Vi hade ett bra pass med mycket skoj och stim. Pratade med dom unga ledarna efteråt och gav lite tips från en oldie som är gammal i gamet. Det klassiska - Att vara planerad och älska allt man gör.
Och jag vågade. Och jag vann. Jag tror att jag är ganska oövervinnerlig som teaterpedagog. Yeehaa! *skjuta vilt omkring sig, Texasstyle*

Sedan cyklade jag hem. Och tänkte mycket. Vad kommer det här att innebära? Vad kommer förändras? Är det verkligen så drastiskt? Jag menar, vi ses ju nästan aldrig ändå och vi kommer fortfarande ringa till varandra? Är det bara själva beslutet som är det nya? För vi tycker väldigt mycket om varandra.

Nu ringde rektor Mattias från Donnergymnasiet. Han ville ha mötet tidigare. Så nu ska jag nog ta mig till bussen. Ut till Klintehamn, till Donnergymnasiet, min plats under solen. Kommer typ lipa när jag träffar Björn, min gamla mentor, mannen i min plånbok. Jag älskar den platsen och jag kan tänka mig att inget kan få mig på så bra humör som ett besök på min förhoppningsvis framtida arbetsplats. Där jag vill slå mig till ro och skapa mirakel.

Förövrigt; Gå in på
http://www.emiljensen.se - Musik - Lyssna på Maj förra året - Den sitter som klister. Eller, vafan, lyssna på alla låtarna!

Kommentarer:
Postat av: Descended

Sötast. Stand strong, oavsett hur mörkt det är just nu, så byter alltid skuggorna plats. Finns här för dig. Alltid <3

Postat av: u

Oj. Det var inte många ord jag kunde få fram nu. Jag vill ändå säga nåt.

Du vet att jag alltid ser upp till dig och beundrar, och din förmåga att alltid ha hoppet och kämpa, du är oerhört stark i mina ögon.

Jag suger på att säga lämpliga saker när det gäller sånt här. Kan skippa några misslyckade försök.

Massvis med kramar till dig iaf!

2007-04-04 @ 21:12:46
URL: http://browneyedgirl.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits