Göööteeborg!

På torsdagen kom jag fram till att - Nä, jag sticker till Göteborg! Så det gjorde jag. En sistaminutenbiljett på tåget så började jag med en supersushi med Jullanbullan. Underbart!

Fredagen spenderades på shopping. En Gustav Vasa försvann och jag ångrar mig inte speciellt mycket. Man måste ju klä sig med något? Och jag har gjort några fina secondhandfynd plus ett par nya kinaskor. Finns bara i Göteborg. Började dagen med bästaste Julia och hennes arbetskompisar, fikade och shoppade. Secondhandrundan gjordes tillsammans med vackraste Johanna från min gamla parallellshowklass. Det var mysigt att ses, prata och sommarglida på stan. På kvällen mötte jag upp goaste gubben Andreas från min klass. Vi satte oss på Järntorget, fikade och snackade skit. Helt plötsligt kom någon bakifrån och klämde på mina bröst. Det var Johanna som letat upp Robin och Carl från gamla Show2. Vi fikade tillsammans ett tag och pratade ännu mera skit.

Det är störtmysigt att komma hit som turist, jag vet inte om jag skulle vilja bo här igen. Jag är nöjd så länge jag får sova på kompisars soffor och madrasser, någon gång per år. Men visst kändes det lite nostalgiskt när man såg 1an och 3ans spårvagn, kände impulsen att springa för att hinna med den för att komma hem.

Idag har jag träffat Jenny Elgh, som gått sin första vecka på ANT på Wendelsberg. Hon verkade lycklig och sprallig som vanligt. Idag tog jag hennes sushioskuld. Det var spännande, jag kan knappt minnas hur det smakade den där första gången. Idag är jag beroende.

Ikväll är jag bjuden på fest. Nu är jag mest trött. Ska vila lite så får vi se, vad stan har att erbjuda.

Kommentarer:
Postat av: Jobjörn

Vad tyckte hon?

Postat av: Nänni

Yayyy! Sushi funkar! =) Kul att se dig!

2007-08-30 @ 23:46:43
URL: http://nenny85.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits