Cara Mia! (Mycket positiv schlagerblogg)

Trodde aldrig jag skulle säga det, men jag hejar tamejfan på Måns imorgon. Cara Mia är jävligt effektiv och bra. Adam funderar på hur konstigt låten är uppbyggd medan jag sjunger med.

Nu sitter Adam och försöker lira med The Attic feat. Thereses låt. En nerklubbande klubbhit. Och vi vet ju att Therese och hennes röst håller live.

Min bror skrev just att han tycker det här är bästa startfältet i år hitills. Jag måste lyssna lite till, kanske blir jag beredd att hålla med.

Magnus Carlssons låt kändes helt fel vid första lyssningen men på andra är den klockren! Väldigt konstig svängning. Dock, barnkören på slutet? Njaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

MissMatch är just vad dom heter. Och låtens titel. Drop Dead. Just ja.

Världsmusiken gör entré och det med besked. Sheida. Ett knasigt indiskt bröllop kommer upp i min tankar. Vad är det här? Multikulti och häftiga instrument.

Sebastian. Jag är ledsen, men det händer just inget. Kanske behövs det ett U2inspirerat arenasprängande framträdande? Säkerligen bra skriven musik, men jag är ingen rocker. Jag är schlagerfjolla.

Sonja Aldén ger sig på en modig ballad där det hörs att hon är tjenis med Shirley Clamp - Vibratooo. Jag gillar, det är dags att ge äkta schlagerballader mer utrymme! Och Sonja har en bra röst för det.

Och så Nanne... Hjältinna! En härlig Nannelåt med den fräcka titeln Jag måste kyssa dig. Gjutet!

Jag hoppas på en fet fest i Örnsköldsvik! Adam och jag kommer sitta i stugan på Österlen och tycka mycket olika. Precis som det ska vara! Melodifestivalen ska beröra och uppröra!

Kommentarer:
Postat av: carbuncle

Uh. Nanne kommer att sparka stjärt med Idol-grabbarna!

2007-02-17 @ 01:48:37
Postat av: ema

du hade rätt... grattis!

2007-02-17 @ 23:11:29
Postat av: ema

du hade rätt... grattis!

2007-02-17 @ 23:13:14

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits