Stressen i livet.

Nu har jag lov. Det borde innebära vila. Men jag har en pågående stress i min själ.

Det där med att inte hinna med.

I måndags var jag hos tandläkaren. Till skillnad från min piss-tandläkare i Göteborg, där jag fick vänta i en timme och var sur redan när jag klev in, kunde inte min tandläkare på Gråbo se att det fanns något hål som skulle lagas. Tänk om jag hade gått tillbaka till tandläkaren i Götet och fått punga ut med en enorm summa för en student. Och tandstenen tog Gråbo bort, det ingick i undersökningen. Jag lovade att jag aldrig skulle gå någon annanstans än Gråbo Folktandvård. Där fick jag exelent service och dubbla bilder för att dom skulle vara riktigt säkra. Prisa Gråbo Folktandvård!
Efter det cyklade jag hemåt, svängde förbi Gullvi, den enda frisören som fått saxa mitt hår, så fixade hon till luggen en aning och pratade lite skit.
Sen var det dålig eftermiddagstv som gällde. Avkoppling. Eftermiddagstv följdes av kvällstv. Sen var det nattinatt.

Igår började dagen med en gratis busstur till Visby då jag verkligen inte hade 12 kronor någonstans och ett bankärende. På Adelsgatan träffade jag Hanna Scheller helt apropå, min låtsasadopteradeutomäktenskapliga lillasyster. Sedan hängde jag ett bra tag hos Isabel på Brödboden. Vi pratade om viktiga saker och skrattade.

Jag längtar hem. Jag vill bo här. Varför ska jag skjuta upp det så länge?

Efter det åkte jag hem och åt middag med mamma och pappa. Sedan blev det UNFteatern/Ledarteatern. Som efter gårdagens demokratiskt genomförda omröstning heter Jennys Elghar. Vilket gäng! Det märks att UNF har gjort ett generationsskifte. Och vad händer nästa år, då de flesta grabbarna har tagit studenten? Den som lever får se. Det verkar vara ett bra gäng i alla fall. De repeterar pjäsen OCH? som är en mycket rolig och bra ungdomspjäs. Brorsan Per satte upp den för några år sedan. Det behövs mer bra ungdomspjäser!!

Idag är det mommo&uffan som gäller. Ska dit på fika runt 14:30. Tills dess planerar jag att bara slappa!
Sitta framför datorn, kolla på tv, kanske gå ut och gå i SNÖN. Det ligger ett vitt täcke över Gotland.

Stress stress. Om att inte hinna. Det här livet är inte tillräckligt långt i förhållande till hur många val vi kan göra.

Kommentarer:
Postat av: emma

KRAM på alla hjärtans dag!

2007-02-14 @ 12:14:19
Postat av: Anonym

Jag förstår precis hur du menar! folktandvården i Klintehamn och så Tina, den enda frisörskan som kan klippa mitt hår så att jag blir nöjd - allt finns på Gotland.

Det är värsta generationsskiftet. Ibland känns det som om det inte finns nåt att komma tillbaka till; speciellt om alla drar. Då är det ju inte så många "ursprungliga" UNF-are kvar alls...

2007-02-14 @ 17:41:21

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits