Fantasier om imperium. Bland annat.

Jag tänker på det varje dag. Min framtid. Om det blir som jag tänkt mig. Och det blir aldrig riktigt som man tänkt sig. Nu väntar ett år i Uppsala, boende på Arken på Sturegatan 12A 4tr. Jag bor granne med både Pedagogiska institutet och föreläsningslokalerna. Jag kan alltså kliva upp 07:55 och ändå hinna i tid. Tjoho!

Året efter det börjar jag jobba på Donner igen. Då som ansvarig för teaterlinjen som jag ska starta. Shiiit. Varje dag nu har jag prestationsångest, men den går över när jag tänker på att jag faktiskt kickar ass på det jag gör. Så de så. Sen väntar några år på Donner, med upp och nedgång, med förluster och vinster... Sen vill jag ha barn. Jag längtar så väldigt mycket efter det. Jag vill bo i Visby tror jag, i alla fall åren utan barn. Sen får vi se om det blir landet eller stan. Med en jämställd man som hjälper till att förbättra statistiken utan gnäll. För det är en självklarhet. (Stefan ligger bra till, han verkar bra på sånt)

Och jag vill att mina föräldrar ska hinna uppleva mina barn. Det är min största rädsla i livet. Att dom inte ska hinna det. Och jag tänker dokumentera mina barn, filma och fotografera, för både min egen och deras skull.

Per och jag har fått låna ett videoband av vår gamla teaterledare Ullis. Uppsättningarna Madicken -97 och Ronja -98. Det är är en sån skatt! Vi skrattar halvt ihjäl oss åt Pers förpubertala pipande, mina redan då storlek42fötter och våra otäcka, horribla frisyrer. Men framförallt är det ett sätt att lära känna sig själv. Att se sig själv för så länge sen. Så levande. Ändå så mycket nu.

Jag har så mycket att skriva om, så mycket sommartankar, men jag hinner inte med. Vi tar en dag, ett ögonblick i sänder.

image359
Per invigningstalar på kongressen väldigt proffsigt,
Sanne&Jenka, Jenny och jag är snygga och bär UNFs, Junis och IOGTs fanor.


Jenny Junis och Ida Iggis.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits