Om att ta det lite lugnt.

Så var det dags att låta jorden snurra lite saktare. Jag spiller när jag ska hälla upp dryck, jag välter saker... Då måste jag stanna upp och andas djupt, irriterat men djupt, i några sekunder. Jag mår genast bättre.

Han och jag har pratat om bra saker, om att vi ska ta det lite lugnare vi också. Dejta låter väl bra? Kravlöst är bra. Vi ville inte lura någon annan och inte oss själva heller. Men ibland vill man så gärna få ha det där man drömmer om. Huvudsaken är att man är ärlig med sig själv. Och det är vi nu.

Uppsala närmar sig och jag typ dör av längtan till att få leva ensam. Min hyra, min skit och min disk. Mitt liv.

Har börjat ta mig ut i skogen på morgonen (ehm, lunchtid..) när jag vaknat. Det är skönt. Även om jag inte orkat springa så mycket så är det meditativt att bara gå. Det är så skön luft i skogen. Snart kommer jag orka mer och mer.

Har lyssnat på två inspirerande karlar i Sommar i P1 - Peter Settman och Martin Kellerman (Rocky - serietecknare). Finns i arkivet på sr.se! Låt er inte skrämmas av Martin Kellermans dryga uttal, det är svart humor. Om ni vill veta hur svart eller hur det kan vara så svart så lyssna på hans egna ord. Humorn är ett vapen.






Minigolf och nostalgi från Häxorna.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits