Fet lördag och försvunnen söndag.

Oh my lord. Dagen inleddes klockan 12 med ett 3 timmars secondhandshoppande med Sarah. Hittade en ursöt klänning från 60talet för 140 kr. Jag är mycket nöjd över den. Snart får ni nog se något bildbevis. Jag hann även med ett par lila högklackade boots som jag aldrig kommer våga mig på att använda.

Åkte ut till skolan till kl 19, där blev jag bjuden på lite mat av snälla Jesper och Ida och så tittade vi på Melodifestivalvinnarna genom åren, massa ANTpedagoger och annat löst folk. Sarah hade sminkat mig och jag hade min lilla mysiga långärmade svarta tunika från (va)Gina Tricot med tightsen och mina älskade snygg-Converse. Jag var het. Och som väntat, The Ark tog hem det och kommer vinna hela skiten i Finland! Då är det väl dags att boka Eurovisionbiljetter till Globen 2008 då? Yeehaa!

På väg till stan. Myself, Ulrika och Evelajn tog bussen runt 22:38 och satte oss längst bak i bussen bredvid en korvstroganoffspya och tre överförfriskade 17åringar. Kristoffer, Rikard och Jim hette dom. Bara dom var ett kapitel för sig. Vi pratade om hur gamla vi var, var vi kom ifrån, vilka program dom gick, handboll och sjöng Cara Mia. Det var underhållande må jag säga, vi skrattade så vi tjöt. Mitt i en konversation med Jim avbröt jag honom med ett "fy fan vilka sjukt stora pupiller du har!" medan han fortsatte samtalet. När vi klev av bussen kändes det lite tomt, som om dom fattade oss. Vi sa att dom kunde hänga med på Gretas när de fyllt 18. HAHAHA!

Väl på Gretas... Gretas, för de som inte vet, är en anrik gayklubb. Och vart ska man vara en schlagerkväll som denna om inte i homoGöteborgs näste? Trodde jag. Det blev lite utav en besvikelse dock. De hade söndermixat nästan alla låtar med Melodifestivalsanknytning och bögarna var dryga. Tråkigt. Men kvällens drygaste var killen som ställt sig ett av barborden och älskade sig själv till beatsen av Go West och Wake me up before you go go. När en indisk kille ville göra honom sällskap tittade bögen på honom med avsmak och pekade ner honom, "Det här är MITT bord!" och jag väntade bara på några RickiLakeknyck på nacken. Den indiska killen försökte visa att han bara ville dansa med bögen blev skitsur och hänvisade den andra killen ner på golvet igen. MORR.

Well, vi dansade och dansade och Dennis och Björn - två korta killar med yvigt hår och yvigt skägg - började strippa av sig på överkroppen och så stog dom där på ett bord med sina pojkiga överkroppar och tog på varandra. Kvällens OH MY GOD och skrattattack.

Söndagen har varit galet förslappad. Kollektivet har degat i soffan och sett Ciderhusreglerna på tv.

Kommentarer:
Postat av: ulrika

Haha tack för en trevlig lördagkväll :D

Glöm inte kugghjulen bara, utan dom (elr var det oss?!:P) pajjar det :P


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits