Idag hatar jag fulla människor.

Man får ständigt frågan. Om man inte stör sig på att folk omkring en dricker när man själv är nykter. Oftast är det inte så farligt jobbigt, men ibland är det outhärdligt. Som ikväll. Jag hatar när mina klasskompisar blir personlighetsförändrade. Dom är ju så älskvärda i vanliga fall. Men dryga och ultradryga när de får i sig sån skit som alkohol är. Det brukar gå an, dom brukar inte bli så träliga. Det kan ha att göra med mig själv också, ibland ligger tålamodsribban högt och ibland lågt.
Ja. Den här kvällen skulle jag nog vilja ha lite ogjord. Råkade säga en infomation till en tjej som hon inte visste om och så började hon gråta och jag kände mig lite dum. Varför berättar jag såna saker för folk när dom är onyktra? Fullblomstrande idioti av lilla mig, för hon var redan nedstämd innan jag kväkte upp mina intesågenomtänktaord. Men hon tackade ändå för den chockerande infon, så helt galet var det nog inte.

What else? Folk tappar manér och artighet av alkohol. Då pratar jag inte om svensk inskränkt moral och ordning och stelhet utan lite jävla välbekommet hyffs och trevlig ton! Alla verkar tro att de kan leva ut sig själva om de dricker, att de blir en förlängning av sina riktiga jag, att det är en ursäkt att bete sig hur illa som helst. Nu kan man tro att jag råkat ut för någon akut hemskhet under kvällens gång, men jag är trött, hungrig och förbannad på att leva i den här spritnormen!

Och så på vagnen, en av killarna i sällskapet som jag inte kände frågade mig och jag svarar alltid likadant:
- Varför är du nykterist?
- Varför är du INTE det?
Sedan följde disskussionen och så undrade han vad jag ersatte drogerna med. Jag brukar svara olika ganska knasiga saker, ikväll blev det:
- KNULLA.
Killen blir nästan lite imponerad.
- Så du knullar ofta, med många?
- Nej, min pojkvän bor i Kristianstad så det blir inte så mycket av det.
Killen får nästan något djuriskt i blicken på nästa fråga.
- Så du onanerar mycket då?
- Ja, jag gör det faktiskt just nu, AS WE SPEAK!
Sen tittar han mig i ögonen och jag tycker att han säger nånting i stil med "jag skulle bra gärna vilja ragga upp dig just nu" men när jag frågade vad han sa så sa han "jag skulle bra gärna vilja ha den där ölen just nu".

Suck. Alkohol gör folk så jävla dumma i huvet.
Jag älskar det här livet och jag vill leva det så äkta som möjligt. Fullt ut. Utan tillsatser eller hjälpmedel. ÄR NI SOCIALT HANDIKAPPADE ELLER? BEHÖVER NI ALKOHOL FÖR ATT UMGÅS ERA PATETISKA FANSKAP vill jag ibland skrika men, vad löser det för problem? Det kanske till och med skapar några.

Godnatt.


Kommentarer:
Postat av: Anonym

ja men man må låta folk ha rätt att leva sina liv som de vill utan att bli kallade socialt hanikappade eller patetiska fanskap som sagt alla har sina fel o brister o olika sätt att hantera dem på tack för ordet

2007-03-24 @ 10:24:29
Postat av: gunilla

lilla Ida, jag vill så gärna prata med dig om det här någon gång tills dess ska jag inte läsa dina bloggar kram från moster

2007-03-24 @ 11:16:01

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits