Alla barn har rätt till en Vit Jul!

IOGT-NTO genomför nu en kampanj som heter Vit Jul.

http://kampanj.iogt.se/

Kampanjen går ut på att föräldrar och andra vuxna ska ta ställning under julhelgen, att vara med sina barn till hundra procent - att vara sig själva och inte sådär högljudda, luktakonstigt och glansiga i ögonen så att barnen inte känner igen sin mamma och pappa. Detta genomförs genom ett kontrakt.

Jag som förälder
eller närstående vuxen
lovar härmed:

Att under perioden
24/12 till 26/12 2007
inte använda drycker
med en alkoholhalt
över 2,25 volymprocent.
 

Så skriv under du också. För du klarar väl dig utan den alkoholhaltiga julglöggen och snapsen i tre dagar? For the good cause? Läs mer på hemsidan!

Kommentarer:
Postat av: Miguel

Alkohol i gröt..?

Postat av: jenny

Vad hemskt! Jag kan inte skriva under för vi ska gå på krogen på juldagen, efter att Livia har somnat å där tänker jag dricka ca 2 öl (min numera alkoholkänsliga mage tål icke mer)! Är jag en dålig förälder nu?!

2007-11-13 @ 22:04:46
URL: http://leno.blogg.se
Postat av: julia

bra tanke, men ja tänker dock inte skriva under pga många anledningar... vi har ju pratat ett flertal gånger om detta du å ja ida *blink blnk* men inte super jag... njuter av ett glas rött me mina föräldrar å min lova... anser inte att de finns nån synd i detta :) älska di

2007-11-16 @ 13:06:59

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits