HEMLÄNGTAN DELUXE!

Jag vill åka hem! Till ön. Familjen. Träffa vänner. Bebisar. Andas havet. Donnergymnasiet. Lyssna på julskivan på repeat i vårt kök på Terra Nova. Hitta tillbaka till min plats där jag ska vara.

Var på bio igår med 15 junisar. Dom är så fina, Pers och mina teaterkids! Vi såg Hairspray och både jag och Anna (14 år) satt och suckade när Link Larkin entrade duken (skådespelaren Zac Efron - är en 20åring lammkött för mig om jag inte ens har fyllt 22?? NÄH!). En gullig feelgoodfilm, dock olagligt seg på sina ställen. Satt hela tiden och drog referenser till John Waters originalfilm och hans andra stora film - Cry Baby med Johnny Depp i huvudrollen. Jag har ett öga för mörkhåriga pojkar från 60talet med glimten i ögat. Min mammas största kärlek förutom min pappa är ju Elvis, det kanske har smittat av sig på mig.

Blä, jag vill inte plugga, jag vill jobba... Men jag ska ge det här ett år. Vem vill missa våren i Uppsala?

Stressad, över vad? Livet i sig?


   
Blandad kompott. Reccegasque, Lammskallegasque och Link Larkin (Zac Efron).

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits