Gotlands nation, om du vill vara dig själv för en stund.

Efter alla fördomar om Gotlands nation gick jag dit till deras reccemottagning, kanske inte på mitt mest sociala och glada humör men jag tänkte att jag skulle missa något annars. Och boy, ordet missa känns futtigt! Det var kalas! Trevliga uppsluppna gotlänningar och man kände INTE igen alla som var där! Sommargotlänningar varvat med efternamn man kände igen varvat med folk som tröttnat på Stockholms nation... Gotlands är en liten nation och det tycker jag är skönt. Man kan faktiskt lära sig namnen på samtliga aktiva.

Det började med lite information i puben Betty (puben är döpt efter den första kvinnliga studenten som faktiskt var skriven på just Gotlands nation!) Efter det en tipsrunda och lite förnedringslekar. Jag var helt i gasen och kände att jag landade i mig själv igen efter lite utsvävningar. Det var så skönt att känna igen sig själv!! Sen blev det en så kallad sexa(?) på det, en slags middag. Lammburgare och potatisklyftor. KYYT Å PEERAA! Och väl till bords fanns en rad traditioner att förhålla sig till. Hur man skålar efter en sång, hur själva sångmomentet går till... En mycket trevlig middag. Och den blev inte desto mindre trevlig då man hade en väldigt trevlig karl sittandes mittemot... (Då undrar man direkt två saker; 1) Är vi släkt? eller 2) Har han redan legat med någon som jag känner?)

Efter de trevliga och inspirerande timmarna på Gotlands gav jag mig ut i Kulturnatten, gick en sväng och sedan hem för att piffa och byta om till mina psykadeliska tvspelstights från Monki - Dags för SLAGSMÅLSKLUBBEN på Uppsala Konsert&Kongress! Slagsmålsklubben spelar tvspelsmusik som man inte nödvändigtvis behöver vara nörd för att uppskatta. Gick dit med Ida KM, träffade där Jenka och Sanne för att sedan gå hemåt med Kristian och hans två kamrater Andreas och Christoffer. Efter en väldigt bra konsert gick vi lite på känn vart vi skulle, ingen hade något som helst förslag. Jag var rätt full i fan och min humor visste inga smärtgränser. Jag kände mig på topp! Vi hade en rolig och för min del smått speedad promenad när vi till sist skildes åt vid Katedralskolan.

En fin dag och kväll i filmen där jag har huvudrollen. En roll jag trivs med.

Kommentarer:
Postat av: sanne

Smk ägde ;)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits