Om att gå vidare.

I det här livet har jag klängt mig fast vid den person som hitills haft mest poäng för att vara den jag vill leva resten av mitt liv med. Den som kommit närmast det jag vill ha. Adam har varit den personen tills idag. Han jag trodde jag skulle få ha kvar till sist. Han som kommit närmast det jag vill ha. Den jag klängt mig fast vid, inte för att ringa varje dag och upprepa mantrat "ska vi inte försöka igen??", utan bara för att romantisera med tanken om "en dag..."

Adam kläckte idag att han träffar en ny. Ester. En liten, petit, blyg och lite tillbakadragen mattestudent.

Jag undrar: Varför detta mönster??
Det är inte första gången det händer. Att mitt ex nya flickvän är allt jag inte är. Oftast en rak motsatts till den jag är. Oftast är dom små och söta och rara och snälla. Och yngre.

Vad betyder det? Att när killar har haft ett så pass utåt, charmigt, bullrigt, mulligt, teaterapande kraftpaket i sina bästa år så vill dom ha något mindre, sötare och behagligare?

- Näeh, ja e inte bitter! :D

Oh sisters, mina medsystrar  - Har ni varit med om samma sak som jag? Bullen, är jag onormal?

Jag tar det bättre än jag trodde jag skulle. Tror allt bara handlar om trygghet. Allt som var fint och bra med Adam överskuggar det som gjorde att vi faktiskt gjorde slut. Att vi inte var kära i varandra.
Visst känns det som om något fattas, om än pyttelite. Han jag trodde jag skulle få ha för mig själv är inte mitt monopol längre. Men, vi pratade om att jag fortfarande kunde få ringa och gråta eller vara glad när jag vill. Min bästis på distans. Jag är glad att jag fick vara en del av honom och får vara en del av hans liv och jag är glad för alla fina dagar i hippiestugan i Yngsjö.

But I'm not affraid to move on.

Kommentarer:
Postat av: Jobjörn

Ja, det är underligt, varför går folk från mullrande teaterapor till petita små mattenördar? Eller tvärtom, som jag gjorde. Nu är förvisso inte Helen särskilt petite, och Kit är inte särskilt teaterapa, men de har nog ingenting gemensamt överhuvudtaget.
Men det kanske inte handlar så mycket om utsidan. På insidan är Ester precis en sån tjej som Adam faller för - precis en sån tjej som du alltså.
Relationer är som pusselbitar. Det handlar inte om att en del bitar är bättre än andra, det handlar om att en del passar, en del passar om man kämpar lite, och en del passar inte alls.

Postat av: Moa

Det är kanske inget han kan hjälpa? Hon kanske berörde honom på samma sätt som du, fast ni är så annorlunda?

2007-09-02 @ 15:36:28
URL: http://carbuncle.blogg.se
Postat av: vickan

Hmmm...jo det
där känner jag igen. tröttnar på eldiga konstnärssjälar o skaffar en lite mindre eldig.
konstigt. men det är dom som är tråkiga :)
man ska väl ha lite eld i sina liv , för sjutton!

2007-09-02 @ 15:43:55

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits