Reccegasque och Arken 50 år.

Oh de la ly... Jag är helt slut! Vilket crazy dygn! Började igår runt 17 då jag och Tysk begav oss, finklädda till tänderna, till Gotlands nation. Där avverkade vi vår första gasque. Det var väldigt trevligt, trerätters middag och traditioner. Efter en god middag med sånger och lite väl mycket alkoholhaltiga ritualer (i princip alla låtarna handlade om hur bra det var att supa, så jag fick sitta och titta på när alla sjöng) så började vi dansa. Jag och Henrich hade the time of our life! Vi freakade loss ordentligt och en utbytesstudent gick fram till mig i baren och sa: "When are you going back to the dancefloor, I wanna see you dance again!" och en annan student sa förtroligt och ärligt att han önskade att han kunde dansa som mig. Det var galet roligt och jag råkade knuffa omkull Henrich två gånger! Haha! Sen fick man för sig att man skulle gå till Göteborgs nation. It sucked big time! Så jag och en Caroline drog vidare till Snerkes där Henrich och Krillen lirade storband. Där dansade vi loss en stund men så blev vi så trötta så vi gick hem redan vid 2snåret. (ps. Jag snodde åt mig den där fina grabbens sångbok, och enligt tradition ska man klottra i varandras böcker. Så jag skrev väl en gullig rad eller två. Men under kvällens gång kändes det som att han raggade på alla utom mig så det får nog vara... Okej, lite överdrift men ändå... :)

Idag, vaknade runt 9 och begav mig en timme senare ner till Verandan för att hjälpa till med Arkens 50årskalas. Så där har jag gått igång hela dagen och fixat, hällt kaffe, fyllt på mat och träffat gamla Arkabor. Då menar jag GAMLA. En hel flock med söta nykteristgubbar och gummor vällde in, blandat med barn och folk som till och med föddes i huset! Det var sjukt mycket folk, en jättemysig tillställning, och nu är jag helt färdig.

  
1) Jag och Henrich skålar oss välkomna!
2) Bordsherren David till höger. Skelar jag i vanliga fall också?!
3) In the move! Jag har bara börjat freaka med Klara Ess.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Men vilken snygg klänning!

2007-09-19 @ 13:58:33

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits