Nu är det fan dags att börja schlagerblogga!

Inatt var det Tramses - Sista chansen. En sittning som bjöd på det mesta. Det var kul att träffa dessa människor igen. Men jag kunde inte låta bli att känna att det var lite stelt i början, att det räckte med det som hände förra året. Allt var sagt, alla hade fått gråta och hylla och den här kvällen kunde ha blivit en sittning i nostalgins tecken, men det är lite för snabbt inpå. Reunion med Tramsesdvdn om 10 år?
Själv led jag av dödande mensvärk stora delar av kvällen vilket gjorde mig lite låg men det fanns ljusglimtar som jag hade i huvudet när jag somnade och fortfarande fanns kvar där när jag vaknade. En av de människor jag beundrar mest i den här produktionen sa något väldigt fint till mig som kommer sitta länge. Det kanske låter futtigt såhär i retrospekt men han sa att han hade börjat gråta när han läste min blogg om min omstart och att han tyckte att jag hade det.
I baren hamnade jag med en av musikerna. Efter att jag hade skrikit mig hes efter Etype (finns det bättre partylåtar än eurodisco??) frågade han mig om jag var glad när Etype var med i Melodifestivalen. Jag sa ja och gjorde honom medveten om att han ska bränna upp arenor år också! Sen råkade jag droppa lite nördinfo och han förstod att han hade att göra med en insnöad jävel. Han frågade efter min alltimefavourite. En dag med Tommy Nilsson sa jag på studs. Jag frågade efter hans favorit i förra årets Eurovision och han började beskriva scenframträdandet. Jag insåg att jag inte visste vilken låt det var. Så nu sitter jag här, med youtube och diggiloo.net som mina bästa vänner och påminner mig om förra året, förrförra årets och alla års bidrag! Man glömmer så fort, speciellt nummer som är gjorda för att sälja i 3 minuter.

Jag kan inte låta bli låten som diskades 2002. Det blev ett missförstånd på skivbolaget och låten gavs till en annan grupp samtidigt som framförde den i radio. Den hade ändrat Melodifestivalhistoria om den fått deltaga - så bra är den! ;) Och Nanne är ju en drottning i miniatyrförpackning. Hon är så liten!


Nanne Grönvall & Nick Borgen - Ett vackert par

Hon är inte vacker, men hon har nånting ändå
Hon har lärt sig köpa det hon inte kunnat få
Han förvandlar list till lust, till listen blir en last
Kärleken har blivit trist och hon får stå sitt kast
När hon ramlar i hans famn så kostar det en del
Det är dyrt och trist att hamna fel

Hon vill ha kärlek och han vill ha guld
Dom blir nog ett vackert par
En kvinna och man som tar för sig av varann
Så länge det finns nånting kvar
Ja, hon vill ha kärlek och han vill ha guld
Dom blir nog ett vackert par
Dom tar det dom kan och dom stannar hos varann
Så länge det finns nånting kvar

Hon har börjat stelna, hennes blick är tom och död
Hon har honom fast men han har tappat all sin glöd
Det finns inget mer att se och inget mer att få
Men dom är förenade ändå

Hon vill ha kärlek och han vill ha guld
Dom blir nog ett vackert par
En kvinna och man som tar för sig av varann
Så länge det finns nånting kvar
Ja, hon vill ha kärlek och han vill ha guld
Dom blir nog ett vackert par
Dom tar det dom kan och dom stannar hos varann
Så länge det finns nånting kvar

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits