På tok för många intryck.

Helgen som var... Ja. Galet. Full rulle. Det blev inte mycket sitta still och andas utan aktiviteterna avlöste varandra.

Anlände till Göteborg torsdagskväll och insåg flera saker. 1. Jag är klar med den här stan. 2. Så mycket obehagligt påverkade människor finns på spårvagnarna. 3. Göteborg har värst fjortisar. Jag lovar, Andra Avenyn är bara förnamnet. 4. Jag blir stressad av staden. För att jag hade en jobbigt intensiv period i mitt liv där.

Fick sova på Towes vardagsrumsgolv där hon bor vid Världskulturmuséet. Centralt och mysigt att vara med Towe. En riktigt fin vän.

På fredagen åt jag sushi med Julia, älskade Supersushi, how I missed you!! Julia uppdaterade mig om sitt liv och jag lyssnade. Sedan mötte vi upp Towe för lite secondhandshopping. På kvällen åkte jag först hem till Timothy och Lars för liten tacofest. Efter det åkte jag in till StageDoor och träffade en hel drös med gamla klassisar. Det kändes konstigt men ändå inte. Alla har gjort något annat, blivit andra människor nu. Allt vi har är våra minnen.

Lördagen gick jag upp i ottan för att ha manusmöte med halva ensemblen inför Medeltidsveckan. Jag var nervös innan, tänk om dom inte köper det? Tänk om det inte är tillräckligt bra? Jag behövde inte oroa mig. Jag fick nog allt gehör. Att dom stod bakom mig i det här och samtliga verkade taggade till tusen. Jag ventilerade min oro att det här skulle kunna gå käpprätt åt helvete, men då skakade dom bort det med ett "Vi är ju med dig på det här!". Det kändes oerhört viktigt. Att hur som haver är det inte bara jag som står där ensam. Jag har en hängiven ensemble.

På lördagskvällen satt vi några stycken hemma hos Andreas och körde musikquiz. Som jag tydligen var rätt haj på. Jag kunde alla pinsamt töntiga låtar. Efter det drog vi vidare hem till Robin där det erbjöds glass och några härliga gamla vänner från Wendelsberg.

Söndagen spenderades på Wendelsberg. Först ett teaterkommittémöte där vi hade väldigt mycket att ta upp och sedan sprang jag till teatern för att se årets nyårsrevy Vinyl. Det var fint att se gamla Show1 visa var skåpet ska stå. Nu är dom ju Show2. Några stunder av genialitet glimtade förbi, bäst var helt klart Trädgårdstomtarnas dans. UNDERBART! Snälla Show2, lägg upp på youtube!

På måndagen åkte jag hem och möttes av ett basgruppsmöte följt av en föreläsning följt av en chevréburgare på Svantes med Andreas, Henrich och Kristian. Det är ett under att jag lever.

Idag, tisdag, hade jag seminarium. Jag och min hjärna kommer inte överens om att den ska stanna kvar med mig sista halvtimmen varje gång, det slår aldrig fel. Så fort det närmar sig det utsatta klockslaget för frihet så lägger hjärnan av. Kortsluter. Packar väskan och drar. Speciellt då den behövs som mest, när allt ska sammanfattas eller det mest intressanta disskuteras. Fan. Rent a brain? Och slutligen, ikväll började jag dansa igen. Street. Ska bli skönt att göra bort sig varje tisdag i 12 veckor framöver. De e najs.


  
Här väntar vi på mat, Towe och jag. Jag fick henne att köpa denna underbara kylväska för 20 kronor.

         
Full fart på Staggan!

  
Här ligger dom, halva min ensemble! Så söta dom är...

      
Hemma hos Andreas på musikquiz.


Ida åker 4:ans spårvagn mot Mölndal i den göteborgska natten.

Kommentarer:
Postat av: sanne

vad är en chevréburgare egentligen?

Postat av: jenny

Jag vill ligga med han i grönrandig tröja..Är han fri och ledig? Har du nån info om hans penisstorlek?
puss

2008-01-30 @ 20:38:38
Postat av: jenny

Haha, ja han e faktiskt lik kevin i BSB å Kevin VAR MIN FAVORIT! Hur gammal e underverket? Hälsa honom att han får ta å göra sig fri till sommaren. På ön väntar en brunstig hona med unge på honom!
BMI hit å BMI dit- skit i det. Du är ju så himla snygg å jag oxå å vi får ju ligga fast våra BMI i lite för höga! Det är ju det enda som räknas!
puss

2008-01-31 @ 12:21:52

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits