Jag ringde och röstade!

Först ska jag berätta lite mer om Skottårsbalen. Sen ska jag vara lite sur för att inte Sibel tog platsen bredvid Linda Bengtzing i finalen!

Efter fördrinken på Universitetshuset gick vi till Snerkes och satte oss i Tornrummet. Där blev det trerätters a la Hornboskapen. Traditionella snapsvisor och konstiga företeelser. Dessa studenttraditioner... Det finns så många. Det är häftigt med historia men samtidigt kan jag inte undgå känslan av att allt redan är gjort. Vi njöt av mat och dryck och sång i ett rum där så många har gått igenom samma rutiner så många gånger. Jag och Henrich hade trevligt som vanligt. Tråkigt att Kristian ligger hemma i flunsan. Vi saknar honom... Sen blev klockan mycket och jag gick hem, innan dansen satte igång. Förfärligt. Men jag skulle upp tidigt idag så jag hade inget val.

Idag har vi haft hemmakurs med två teaterpedagoger. Vi fick lära oss en skithäftig dans till Joan Jett and the Blackhearts - Bad reputation. Den dansen kommer bli en great final! Den liksom lyfter hela pjäsen och skriver folk sensmoralen på näsan. I don't give a damn about a bad reputation! Vi var så duktiga idag, både Per och jag och alla våra kids!

Så. Melodifestivalen. Jag ringde och röstade som om jag hade pengar. Har inte telefonröstat på ett bra tag men ikväll kände jag att det var min plikt, för upprätthållande av den goda smaken! I första omgången på Linda, Sibel och Fronda. Svenska folket var inte riktigt redo för honom tydligen. Och Sibel... Jag blev så imponerad av den lilla rosa bakelsen! Hon måste ta en plats i finalen! Vilken röst, helhet! Charlotte Perellis låt ger jag inte mycket för. Det är tråkigt! Och Linda... På korståg för schlagerns bevarande! Min kollega och gamla lärare Schlager-Magnus skrev i ett bittert sms att Linda gjorde samma nummer som hon gjort i tre år. Jag håller inte med! Hon har verkligen växt, i och med sin roll i Rentmusikalen. Tidigare år har jag suttit och varit lite nervös för hennes skull för att hon inte brukar hålla live. Men nu... KICK ASS! Vilken power! Vilken final vi får!


                 

Kommentarer:
Postat av: Jenny

Ja jag blev oxå förvånad över Linda Bengtzing! Tyckte hon va grym! Håller dock inte med om Perelli, tror låten kommer bli radioplåga och kanske till å med vinna. Gud vad svårt det är i år för jag tycker det är många bra låtar! Fast helt otippat så håller jag nog på Sanna Neilsen!
Fronda och Sibel Ida...Sibel skrek ju sig igenom låten. Visst, hon sjunger jättebra, men låten va kass. Det tycker jag att en schlagernörd som du borde ha upptäckt!
Vad tyckte du om Björn Gustavsson fylleframträdande då? Läs min blogg och mina nyktra åsikter om det!
puss

2008-03-02 @ 12:30:56

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits