Sista skoldagen.

Det är lustigt, hur man tror att man ska dö eller något annat djupt jobbigt öde när man är på väg till skolan ibland. Man väger in livet i före och efter seminariet. Det kanske bara är jag som känner så, och gör det i min oro för att människor runt omkring mig ska inse att jag är en bluff. Att jag inte alls är så smart som jag verkar. Tror det är därför som universitetet blev tufft för mig. Jag är skitskraj för att människor ska värdera mig för hur intelligent jag är. För mig är inte ideal om utseende eller rädsla inför hur andra ska bedöma min kropp eller looks på min agenda, jag oroar mig för att inte vara tillräckligt intelligent. Den moderna människans nya fallgrop - Idealhjärnor.

Idag hade jag i alla fall mitt sista uppdrag på universitetet. Uppsatsventilering. Ikväll är det fest hos Jocke och jag längtar efter dessa människor. Retorik A, grupp 2. Kommer sakna dessa individer när jag flyttar.

Igår hade vi avslutning med kidsen i Gunsta. Det var lagom oambitiöst. Per och jag inledde med att göra Bröderna S:t Gotthard av Galenskaparna. Det var en lättroad publik som skrek bara vi visade oss. Lyckat. Sedan tog vår medtagna fotograf Helena lite karaktärsporträtt och gruppfoto på rollerna från Och?. Efter en lyckad fotosession gick vi ut i gräset och åt av varandras kakor och bakverk. Tänk att 13 ungar tar med sig något att bjuda på. Tänk vad tjocka vi blev igår. Det var ett jättemysigt psykbryt i gröngräset och på lekplatsen. Jag älskar dessa barn, varenda en av dom.

Ikväll är det retorikfest för oss i grupp 2 hemma hos Jocke som sagt. Sista hållplatsen på något sätt. Att avsluta ett kapitel. Men innan dess ska jag gå på en ledarmiddag för Junis. Gratis maaat! Späckat schema.


   
Marcus, Linnéa och Kristina, innan sockerkicken.
  
Rianna är missnöjd över punschkakan, Anna och Bella.
  
Nicole, Sara och Marie njuter av kakor.
   
Loviisa, Emmy, Mattias och Gustav åt kakor och solade.

KAKOR i Emmys foppatoffel! 
   
Roligare än så här blir det inte.


Kommentarer:
Postat av: Marie

ajuste eran lilla Marcus och en utav mina tjejer fick ju en liten fling där på tollare ;D haha

Postat av: Stina

Marie ! :P Be henne ringa Marcus han är besviken på att ingen ringer :P .. Hihi

2008-09-13 @ 14:07:49

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits