Umeå och prioriteringar.

Det känns att jag inte prioriterar mina studier just nu. Min energi och kraft har gått åt till den ideella verksamheten och jag är nöjd över mitt val. Det ger mig så mycket mer att spela teater och skratta ihop med barn och gamla missbrukare på väg tillbaka än att läsa böcker och ta poäng. Min kurs är jätteintressant men mina prioriteringar är annorlunda. Jag vet inte om jag kommer ta poäng i Retorisk analys men Att tala tänker jag spika! Det är nåt med A-kursernas utformning som gör att jag tappar intresset för sista kursen.
Eller så har jag som mest att göra då.

Helgen har varit väldigt bra, Umeå har en mycket engagerad föräldra och vuxengrupp som ställde upp med att fixa allt möjligt och det fanns många sköna små och stora barn. Några ungar också som får en att tvivla på att vilja skaffa barn överhuvudtaget. Det är svårt att förändra dom över en helg.

Min hjärna är mos. Det är så fullproppat med information och saker att göra. Dagens ord: Prioritera. Och ha roligt. För snart flyttar jag.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits