Hey, teacher, leave the kids alone!

Andra lektionen med min Musikteaterklass. Hade ett rent koncentrationspass med dom utomhus första timmen. Låter som ett wildcard och ja, det var det. Men det gick jättebra. Så fokuserade har jag aldrig sett dom. Efter lunch dippade vi alla lite men efter eftermiddagsrasten fick vi uppschving och jag såg massa med potential överallt. Dom är såå fiinaa!! 

Redogörelse av helgen. För mitt eget minnes skull.
Stockholm. Sova på systers soffa. Sover så gott där och det är så mysigt att träffa henne och hennes kille. På fredagen träffade jag Andreas och myste runt på stan. Sen åt jag sushi såklart och åkte ut till Häggvik för att träffa UNFarna. På pendeln till stan började vi prata med en tysk kille som åkt till Stockholm över helgen. Han var som tagen ur en highschoolfilm, titulerad tönten. Miljöingenjör, glasögon och fjolligt skratt. Men hemskt gullig och trevlig! Vi bytte nummer och mailadresser. Så om jag någon gång hamnar i Stuttgart så kan jag bo hos en tysk miljötönt!
Ölköpskontroll med UNF hela lördagen. Minderåriga fick köpa öl i 25 av 55 butiker. På kvällen  bjöd UNF på inträde på Gröna Lund och jag, Robert och Martin köpte oss ett åkhäfte. Givet var Lustiga huset, Bergochdalbanan och Fritt fall (som heter Tilt på Gröna Lund). Dödsångest i Tilt, när man tror man är uppe åker man högre och högre... När man "äntligen" är uppe så tiltar man, alltså lutas framåt, över marken. Min spontana kommentar var: Det där var väl onödigt. Sen faller man mot sin död. Vi föll ner mot Sommarkryssetscenen där Martin Stenmarck, Henrik Hjelt och Peter Stormare sjöng Let me entertain you. Finns det nåt trevligare sätt att dö på? Stirrandes ner i Henrik Hjelts flint?
På söndagen mötte jag upp tysktönten och visade honom lite sevärdheter. Det är alltid nyttigt att träna på engelskan. Fast ibland känner man hur humorn blir så begränsad. Man kan inte göra sig förstådd hela tiden. Lunch med syster och sen båten tillbaka till öjn. På båten till och från Nynäshamn hade jag sällskap av finaste Malin, hon är också ny lärare på skolan. En väldigt vacker själ som jag tycker mycket om.

Var ska man träna? Jag har provat Friskis, det känns bra. Men inte om man blir nekad för att det är fullt. Då får man ju inte vad man har betalat för. En danskurs på Dansskolan tror jag också på. Vem vill träna med miiig?

Pappa fyller 57 år imorgon. Hans årliga önskelista består av "ja behöjva inge meir än strumpa å kallsånga!". Svårt att hitta något till en man som har allt.

Kommentarer:
Postat av: Job

ack ön, jag saknar den


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits