Sa du att jag valde att leva det här livet?

I'm a runner. Jag flyr. Allt som är jobbigt, jag sticker. Jag är aldrig nöjd.

Nu är jag på ön. Och det där med att vara halvt arbetslös kunde jag gott vara utan. Försöker tänka på den ångesten man skulle haft om man var helt utan jobb. Det är något jag inte önskar någon människa. Att ha ett jobb borde inte vara det, men jo, det är ett kvitto på att man duger. Att man är funktionelig i samhället. Jag känner mig missanpassad utan jobb. Tjänar just nu under existensminimum, mindre än det jag fick som student. Men jag känner inte så mycket pressen av pengar utan mer pressen att göra något. Få det där kvittot på att jag duger som samhällsmedborgare.

Skulle lämna ett cv på Indiska igår. Hade pratat med chefen någon dag tidigare, men när jag kliver in i butiken är jag så trött och förvirrad att jag känner inte igen henne utan går fram till henne och frågar efter Peg. När hon heter Peggy. Och står mitt framför mig. Nonchalant de luxe. Kände mig urfånig och bortgjord men hon log i alla fall.
 
Hade första lektionen med Musikteatereleverna igår. I vanliga fall brukar första lektionen gå ut på att få gruppen att leva ut, igår fick jag jobba för att dom skulle lugna sig. Några saknar helt spärrar, på gott och ont. Kommer bli en galen kurs, på gott och ont. Jag hoppas jag kommer lyckas rikta deras multienergi i rätt riktning. Då kommer det bli hur bra som helst.

Jag är på den vackraste och lugnaste platsen jag vet. Det borde vara frid i mitt sinne. Men utan jobb på tisdagar, onsdagar och torsdagar är det inte det. Då tänker jag att jag borde vara någon annanstans. Och leka superhälte.

Kommentarer:
Postat av: Biffen

Hej Raukie!! Nu ær jag i Oslo och leker med norrmænnen! Det ær ganska kul faktiskt, førutom problemet att tænka på svenska før min sambo pratar bara engelska... Då blir det lite halvkonstigt i huvudet på en som lægger om dialekter på hemmaplan... Jag måste øversætta alla meningar till svenska innan jag kan skriva ner dem, før jag tænker på engelska =) Hur ær læget i øvrigt... Hade varit kul att ses nær jag var på øn men det hans tyvær inte. =/ Nåja, hoppas allt ær bra med dig. Kramar om

Postat av: Moa

Stackare... du orkar/vill inte plugga nåt på högskolan då?

Herregud, utnyttja dina kontakter! Du är ju bra på att skriva, prova göra en leno?

2008-09-03 @ 17:20:13
URL: http://carbuncle.blogg.se/
Postat av: Mjuko

Raukan! Va fan fick du inte heltidstjänst på Donner? Trodde du skulle få det...? Precis som Moa säger så har du ju verkligen kontakter, du känner ju i princip halva Gotland. Ett hett tips är ju faktiskt äldrevården. Du skulle va en fantastisk äldrevårdare, plus att det ALLTID finns jobb. Det finns ett resursteam dit man alltid kan ringa och jag garanterar att de har jobb. Vill man inte jobba med äldre finns det ju sjukt mycket annanvård-jobb, typ med utvecklingsstörda och så. Och så finns det ju en lärarvikariepool oxå!

Jag vet att GT har funderat på att ha krönikör även på onsdagar, som de hade ett tag förut. Det finns ju dock en risk att jag redan fyllt deras "ungtjej-kvot", men du kan ju alltid höra med Uffe. Det är dock inte särskilt mycke pengar det handlar om. 2800:- e vad jag får i månaden, INNAN skatt... Men de e ett schyst extrajobb. Annars behöver de väl alltid folk till GT. Kanske du skulle kunna läsa in tidningen på skiva som de gör varje dag (många av gamlingarna på jobbet fick hem skivor). Utnyttja din far!

Så. Det var Dagens tips från Mjuko.

Puss på dig

ps. Vi får ta en brottningsmatch nån dag nu när vi är i samma viktklass! d.s

2008-09-03 @ 19:56:31
Postat av: Big Mama

Raukan jag har så tråkigt utan din blogg! Kan du inte skaffa lösenordsskyddat, eller ännu bättre, komma hit en dag å dricka soda streamat vatten med fläderblomssaft och äta chokladbollar med kokos (!!!)?! Puss

2008-09-08 @ 14:09:58
Postat av: jools

du e allt bra min superhjälte!!!

2008-09-10 @ 13:30:09

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits