Värmeljus.

Två väldigt fina ord i ett. Värme och ljus. Värmeljus. Fantastisk uppfinning.

Om mina kvällar skulle ha en färg skulle de ha melankoliskt blå. Men värmen ger ett gult-rött sken. Det är varmt och melankoliskt. Lyssnar på Emil Jensen och slutar aldrig förundras över de geniala melodierna, sammanflätade med skånska texter. Han kommer till ön 12-13 december. Jag kommer vara där.

Idag var jag på ett möte om en tjänst som ledsagare. En ledsagare träffar ett barn/ungdom med något funktionshinder, handikapp, syndrom eller bokstavskombination några gånger i månaden och tar med dom ut på lite vardagsäventyr. Istället för att åka och bowla med mamma och pappa får man följa med en utomstående och få känna sig lite mer självständig. Ett viktigt och givande arbete tror jag. Det är inget man försörjer sig på men en tusenlapp mer i månaden ger det ungefär. Det låter som något som passar mig. Verksamhetschefen var mycket sympatisk. Jag satt och drömde mig bort i vad jag skulle vilja hitta på med min nya kompis. Bada, bowla, gå på bio... Ska fundera på det i veckan. Jag är ju lite rädd om min fritid. Den äts lätt upp av allt roligt man vill göra.

På Friskis igår träffade jag min gymnasiekärleks mamma. När jag såg henne gympa la jag märke till att han har ärvt hennes armar. Lite konstig kroppsdel att föra vidare kanske. Jag funderar på vad jag rent fysiskt har fått från mina föräldrar. Smala storkben till lite kraftigare kagge - Pappa. Check.

När jag cyklade hem från intervjun cyklade jag via pappas jobb, mammas jobb (men hon var inte där) och sen cyklade jag Strandpromenaden. Det var drömskt och höstigt att vara alldeles ensam på Strandpromenaden. Inte någon annan där. Inte en kotte. Bara havet och jag. Jag stannade till och filosoferade vid havet. Tänk att kunna göra det! Cykla till havet och bara vara. Nu vet jag varför jag flyttade hem. Lite längre bort mot Almedalen var det svan-maffia-stormöte. 18 stycken kunde jag räkna till. Har du någonsin hört talas om något annat än en vit svan? Finns det svarta svanar?

Just det, jag lånade om Mig äger ingen på bibblis. Kvinnan vid disken tyckte själv att snabblån var ett idiotiskt system.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

hej ida! nej ingen audition, vi har fyllt i en intresseanmälan om nästa år bara. Kul att höra :) kram!

2008-09-16 @ 22:00:17
Postat av: Henrich

Read it and weep!



svan" rel="nofollow">http://sv.wikipedia.org/wiki/Svartsvan

2008-09-17 @ 08:35:45
Postat av: mjuko

Ja visst är det en UNDERBAR ö vi bor på ändå! (blir rörd, börjar grina) Jag har ett annat boktips till dig: Tusen gånger starkare av Christina Herrström, om du inte redan läst den. Såg att den har kommit som pocket nu. Den är så SJUUUUKT bra.

När jag kommer hem och är brun och snygg måste vi leka. Jag saknar dig. Vi måste skratta. Och ja nån dag ska jag prova friskis.... När illamåendet lägger sig lite.. hrm...

PUSS PUSS

2008-09-17 @ 10:00:16
Postat av: julia von göteborg :)

din blogg är poesi för mina ögon .... vackert skrivet. ja får blogg-komplex!

2008-09-17 @ 10:17:59
Postat av: Per

Låna så mycket du vill! :P

2008-09-18 @ 17:59:59
URL: http://perwahl.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Mig äger ingen är bra, jag läser den också! =D

2008-09-19 @ 17:47:07
URL: http://forvirrrad.blogg.se/
Postat av: Johan Persson

Varför frågar du inte bara mig om sånt här. Ja, det finns svarta svanar. I Australien. Rolig detalj är att det ofta förekommer homosexuella hanpar bland de svarta svanarna där den ena partnern helt enkelt har sex med en honsvan vars ägg de sedan adopterar, ruvar och uppfostrar ungarna. Barnen till bögsvanarna har dessutom betydligt större sannolikhet att överleva till vuxen ålder än barn till heterosvanar.



Ja, och Mig äger ingen är strålande, det säger jag inte enbart eftersom jag ätit Åsa Linderborgs bullar utan eftersom det faktiskt är en riktigt jävla bra bok.

2008-09-21 @ 04:34:34
URL: http://exilen.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits