Om att vara ständigt på gång.

Vattengympapass. After Darkshow. Utbildning i hjärtochlungräddning. Musikal. Julias inflyttningsfest. När ska jag bara få ligga ner? Rest in peace?

Nu är det snart premiär på Curtains, du har väl bokat biljett? Vänta inte in i det längsta. Boka boka boka! Nu är det byggvecka och jag har fixat klart alla mina kläder. Puh. En tyngd borta från mina axlar. Och jag är het i korsett och nätstrumpbyxor, hillbillyhora, yeehaa!

Julias inflyttningsfest var ett välkommet avbrott i rep&bygg&snickeri&kostymbubblan, som jag förövrigt trivs väldigt bra i så länge jag drar mina gränser för vad jag orkar med. En liten fin skara samlades i Julias soffa och skrattade och svullade i chippa å dippa eller morötter för den medvetna. Mitt i allt mitt organisatoriska kaos som kallas mitt liv hade jag bestämt mig för att fullfölja min idé, att låta min (kanske världens sämsta men Julias har uttryckt mycket kärlek till den) Vickanimitation hälsa på. Så jag svidade om och höll ett litet tal om mig, Daniel och om vänskap och monarki. Julia nästan grät, jag såg blanka ögon som var väldigt överraskade av besöket. Vad gör man inte för en av de bästaste bästa som finns? Utgång, dock inte i karaktär. Munken bjöd faktiskt på en rad nya ansikten, några transor från After Dark och två av dansarna. Jag gick fram till en av dansarna och öste komplimanger över showen, vilken grej! Så mycket visuellt godis, kul, glitter, färg, play och singback och så mycket flört med gamla burlesktraditioner. Inte bara lättvunna parodier på kända artister utan klassiska nummer med överdådiga kostymer utan att vara särskilt lättillgängligt. Mycket rekommenderat!!
På Munken träffade jag även Micke Öhman, som inför sina hockeykompisar gav mig den kristna och faderliga kyssen i pannan två gånger. Efteråt hade dom undrat om han var dum i huvudet. Varför han gjorde nåt så otroligt osexigt som att kyssa en snygg tjej i pannan? Jag skrattade gott när Öhman ringde mig och berättade det idag.


    
Cia, kvällens värdinna och Isabels "ärdudumihuvudet"blick.

  
Syskonen och Bella och Julias grimasparty.

   
 
I soffan. Poserande Hanna, undertecknad och Elena.
Elenas Johan var också med. Denna goa gubbe! Claras Johan var också med men han klarade sig undan mina försök.
Stela leenden från Hanna och Ida och Hanna tar upp blixten.

 
   
Julias pappas bästis son (?) med kursare, Johan och Elena i en morotsinstallation, Emma och Clara i samtal med någon på andra sidan och Elena och Emma i samtal med varandra.


Kronprinsessan skålade för Julia och att hon upplåter sin trädgård för kungligt bröllop nästa sommar.
Jag ser mer ut som en transsexuell Percy Nilegård.

Kommentarer:
Postat av: julia

jag kan inte säga hur mycke din vickan betydde för mig - tusen tack för en underbar kväll... å ja förstår mig inte heller på en man som klysser di i pannnan å inte hånglar upp dig för du är förbannat snygg, som vickan å som ida ;) ja gillar kortet på mig å bella med ögonen i kors hahah :) love yaaaa

2009-04-05 @ 22:22:47
Postat av: emma

höll på att dö.. du är så "vickan" grym :)

2009-04-07 @ 10:56:14

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits