Melankolisk söndag och lördagens utgång.

Julmusik, finns det något vackrare... eller deppigare? Tro, hopp och kärlek och en hel del mörker. Och ljus. Och värme.

Skyarna faller, på gammal som ung
Vårvinterns himmel faller så tungt
Och alla söker något att hålla sig i
Med hjärtan som viskar: “gå inte förbi”

Lördagens utgång blev studenthuset Rindi. Dans med Evelina hela kvällen och en gammal högstadiekärlek i dj-båset. Pratade med de tre vakterna innan taxin kom, vet nu vad det innebär att ge en 20lapp till någon. Om en vakt har ihop det med en tjej som någon av de andra varit med tidigare än han skyldig denne 20 spänn. Men man är inte skyldig att berätta vem det handlar om. Så om en sticker fram en tjuga till en annan går tankeverksamheten igång. Vem fan... Skrattade gott. Taxin dök upp och hela vägen till Terra Nova hade jag och chauffören bra samtal. Jag ville nästan inte gå ur bilen. Möten med människor, ni vet. Häftigt.


   
Lars-Gunnar kämpar på i sin rullstol. Evelina gör ett bra assistentjobb.


SVETTIGT!

Kommentarer:
Postat av: Der überführer

Ja du. Finemang vad snygg jag kan vara när jag håller i en Spacefoot! HA!

2009-12-20 @ 13:21:57

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits