Nya favoritserien - Glee!

Har efter några avsnitt blivit smått beroende. Glee är inte det bästa jag sett, men det är något med under-dog karaktärer som jag alltid fastnar för. Jag och kanske alla andra på jorden. Och musikal. Vad mer begär jag? Just det. Inte mycket.



Händelserika dagar. Möten, skratt och späckade scheman. Hade ett teatermöte med en kvinna som heter Sofia W-L igår, känns skönt att ha en person som jag kan vända mig till i ett kreativt och konstnärligt syfte. Sprang sedan in i en klasskompis från mellanstadiet. Hon har fortfarande sina karaktäristiska skrattgropar. Vi pratade länge om högt och lågt. Tänkte ta mig en sväng till biblioteket men fick ett samtal från pappa då han ville att jag skulle kasta ett öga på Gotlands lucias rep i Domkyrkan. Avslutade kvällen med sushi med Julia och sedan mys, skratt och prat hemma hos henne.

Idag blev jag upplockad hemma av Amanda som skulle tatuera sig. Jag fick se hur det går till, med Kija vid nålen. Kändes lite svindlande, för mig. Att man är 500 kronor iväg från att göra ett permanent avtryck på sin kropp. Lekte med tanken om mina ordvitstatueringar. Jag är lite galen och sugen på att göra en på min arm, två gäddor som står vid en bar eller liknande och hänger. Gäddhäng. Eller en kantarell på könet, en såkallad svamp i underlivet. Jag tycker i alla fall att jag är hemskt rolig. Tittade i deras inspirationsböcker och skakade lite på huvudet åt vissa tatueringar som jag själv aldrig skulle kunna stå för.


  
  
  


Efter tatueringen tog vi en lunch med Lina med barnprogramsrösten. Jag måste spela in Lina på band eller nåt. Efter fina varma mackor och en kopp vaniljsås(!) på Donnerska caféet gick jag och Amanda på Medeltidsveckans glöggmys på nya kontoret. Fick lite nya bilder från i somras. Det här är sånt jag tidigare i mitt liv haft tid och råd med. Den här sommaren som kommer blir nog den sista, i alla fall sista utan finansiering. Men jag är glad åt alla år som ideell. Utan dom hade jag inte varit någonting nu.

  
 

http://www.jaixa-imaging.net/
Fotograf: Henk Buddingh, under Medeltidsveckan 2009.



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits