Dansar inte lika bra som centerpartister.

Fredagen blev en fin dag för kursavslutning. Vi utvärderade, jag bjöd på min sockerkickade sockerkaksbomb med rosa frosting och strössel, vi lyssnade på musikgrupperna, hade sminklektion med fantastiska resultat (en elev - som är tatuerarlärling... sminkade mig otroligt bra, se bild nedan) och så stod seperationsångest på schemat. Redan på morgonen blev det lite rörande då en elev hade köpt blomma till mig. Då blev jag lite bölig. På eftermiddagen skrev vi hälsningar till varandra och lekte Djungeltelegrafen en sista gång.
Jag har så svårt för avslut. Jag måste hela tiden tänka att det finns fler chanser. Vi kommer alltid har våra minnen.

Mormor fyllde 77 år igår. När jag ringde sa jag "Ett fyrfaldigt leve för Berit Inga Alerta..." Då började hon skratta sådär karaktäristiskt som bara min mormor kan skratta. Jag längtar efter att samla min familj. Att min bror ska vara här. Att vi ska äta gott på det där speciella porslinet som vi använder när familjen samlas. Att min syster ska komma till ön någon gång detta sekel. Idag ska vi hem till mormor och morfar och fika. Jag ska baka något, kärlek och uppskattning via vaniljsocker och mjöl.

Igårkväll spelade pappas dansband på Centerpartiets fest på Wisby Strand. Jag fick låna någons deltagarbricka och kände mig som en äkta infiltratör när jag rörde mig över dansgolvet och dansade in i både Maud och Eskil Erlandsson. Och vår gotländska Lars Thomsson, vilken dansare! Jag njöt av att se han röra sig med alla dessa centerkvinnor han bjöd upp. Det är något visst med män som kan dansa! Centerpartister kan det där med styrdans. Nästan alla hade takt och sväng. Tänkte på hur de andra partiernas fester ser ut. Centerpartiet hade dansband. Vad har sossarna? Moderaterna? Miljöpartiet?
Det var roligt att höra Hermans. Det var ett tag sen sist. Jag blir alltid imponerad av min pappas röst.

Nu finns Hermans orkester på youtube -
http://www.youtube.com/watch?v=ZPkIq-IR5fM

Och ikväll är det Melodifestivalen! När jag förhandslyssnade kvällens bidragen hade min bror just skickat ett sms med ett ord för att beskriva låtarna: Bajs. Men jag var nog i ett lyckligt rus eller tillstånd för jag tyckte allt lät lovande! Vi får väl se om jag är mer kräsen ikväll.



  
Visst är det sjukt läskigt?? Det där med ögonen funder jag på ta med mig till sommarens föreställning...

   
Ursäkta bildkvalitén. Här har vi Hermans orkester, med truminhopparen Kenneth istället för Curre.

Kommentarer:
Postat av: julia

om jag var si så sär 30 b ast äldre hade ja fallit för roffa, han är så jäkla charmig alltsåååå!! va stolt över å ha en sån sköning till pappi!! å sminket btw va ballaballa, kör de nästa gång vi ska på munken :) puss på skinken

2009-02-07 @ 16:24:16
Postat av: Mike

Är det någon större överraskning att Centern har dansband på sina tillställningar? De är trots allt böndernas parti.......;-)

Postat av: Mike

PS. Jag fick ingen blomma av mina HiB-elever, utan två A4 med "The best of Öhman" med en massa citat från kursen. Tänk så mycket skit jag pratar! En favorit är "Då kommer Herr Stumle med den vita bussen, likt Apocalypsens ryttare". Vem säger sådant??

2009-02-07 @ 22:09:51
URL: http://gotlandsexil.blogg.se/
Postat av: Joakim Engström

Ida, kan du vara så snäll att gå in på inställningar på din blogg och markera full textflöde puppy eyes, kan inte läsa dina hela inlägg. Verkar vara något nytt som blogg.se har startat med...

2009-02-10 @ 12:18:25
URL: http://jfilm.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits